NAUKA - Nowoczesna Administracja Uczelni oraz Kadra Akademicka Zintegrowany System Informatyczny SIMPLE.ERP
Zintegrowany System Informatyczny SIMPLE.ERP
Opis systemu
Zintegrowany System Informatyczny (ZSI) jest modułowo zorganizowanym rozwiązaniem informatycznym wspomagającym i optymalizującym zarządzania uczelnią. Wdrożenie ZSI w Akademii Morskiej w Szczecinie ma na celu:
- Dostarczenie zintegrowanego systemu zapewniającego wyeliminowanie wielokrotnego wprowadzania tych samych danych
- Zapewnienie elastycznego narzędzia do raportowania
- Zapewnienie dostępu do raportów poprzez portal sprawozdawczy
- Usprawnienie obiegu dokumentów poprzez wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów
- Zapewnienie mechanizmów monitorowania oraz powiadamiania o terminach zdarzeń.
- Zapewnienie transferu danych z obecnie wykorzystanych systemów do nowego systemu
- Zapewnienie synchronizacji on-line pomiędzy nowym systemem ZSI a pozostającymi w użytkowaniu systemami AM
- Zapewnienie w ramach ZSI Infodesku – panelu informacyjnego dostępnego on-line dla pracowników AM
Na ZSI składają się niego następujące podsystemy i moduły:
- Podsystem ERP składający się z modułów:
- Kadry i płace,
- Finanse i księgowość,
- Ewidencja majątku,
- Magazyn,
- Budżetowanie i Zamówienia publiczne,
- Zarządzania Projektami.
- Podsystem EOD – Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz obsługa Kancelarii.
- Podsystem Portal Sprawozdawczy.
- Podsystem Portal Pracowniczy.
Dokumentacja użytkowa systemu
Podręczniki i Materiały szkoleniowe
W ramach wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego w Akademii Morskiej w Szczecinie zostały przeprowadzone szkolenia pracowników w czterech modułach tematycznych:
- Moduł zarządzania kadrami – obejmujący obszar kadry – płace,
- Moduł zarządzania finansami – obejmujący obszar finansowo – księgowy,
- Moduł zarządzania majątkiem – obejmujący obszar ewidencja majątku, controlling – portal sprawozdawczy, magazyn, zamówienia publiczne, akademiki,
- Moduł zarządzania dokumentami i informacją – obejmujący obszar kancelaria i elektroniczny obieg dokumentów.
Pliki do pobrania:
- EOD - Wniosek o Zamówienie Publiczne - Faktura VAT Rozmiar: 2.9MB
- Ewidencja Majątku Rozmiar: 2.2MB
- FK Rozmiar: 1.2MB
- FK Kasa Rozmiar: 2.3MB
- Inwentaryzacja Rozmiar: 3.8MB
- Kancelaria Rozmiar: 2.2MB
- Listy płac Rozmiar: 1.1MB
- Magazyn Rozmiar: 2.2MB
- Raportowanie - Infomaker Rozmiar: 2.0MB
- Sprzedaż Rozmiar: 8.9MB
- Info V Rozmiar: 927KB
- Controlling Rozmiar: 1.0MB
Linki dostępowe
Instrukcje dla użytkowników
Pliki do pobrania:
- Instrukcja dotycząca projektów krajowych Rozmiar: 1.7MB
- Instrukcja dotycząca projektów międzynarodowych Rozmiar: 1.6MB
- Instrukcja dotycząca wniosku dyspozycji fakturowania Rozmiar: 643KB
- Instrukcja dotycząca wniosku o prace zlecone Rozmiar: 809KB
- Instrukcja dotycząca wniosku o przekwalifikowanie ŚT Rozmiar: 623KB
- Instrukcja dotycząca wniosku o ujęcie ewidencji księgowej Rozmiar: 1.3MB
- Instrukcja dotycząca wniosku o zmianę budżetu Rozmiar: 1.1MB
- Instrukcja dotycząca wniosku o zmianę planu zakupów Rozmiar: 642KB
- Instrukcja dotycząca faktury zakupowej Rozmiar: 1.7MB
- Instrukcja dotycząca wniosku o zamówienie publiczne Rozmiar: 1.3MB
- Instrukcja ogólna posługiwania się systemem Docusafe Rozmiar: 2.6MB
Controlling - portal sprawozdawczy
Controlling w szkołach wyższych - zakres strategiczny i operacyjny
Controlling strategiczny jest systemem wspomagania kierownictwa uczelni w procesie zarządzania instytucją, który polega na stałym monitorowaniu otoczenia biznesowego uczelni jak i procesów wewnętrznych uczelni mających wpływ na jej wyniki finansowy i ekonomiczny. W ten sposób pozyskane informacje służą podejmowaniu decyzji zmierzających do korygowania planów strategicznych. Controlling strategiczny uczelni jest pomocny zarówno w definiowaniu jak i realizacji celów długookresowych, wyrażonych w misjach i planach strategicznych.
Misją nadrzędną uczelni wyższej jest kształcenie i wychowywanie studentów w celu ich przygotowania do pracy zawodowej na najwyższym poziomie dla rozwijania gospodarki opartej na wiedzy, zdolnych do kreatywności, innowacyjności oraz nastawionych na nieustanne odnawianie wiedzy.
Cele strategiczne uczelni nawiązują do misji rozpowszechniania wiedzy, są to między innymi:
· budowa marki uczelni – również na zagranicznych rynkach edukacyjnych
· budowa przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynniki niematerialne: wiedza, marka, reputacja
· dostosowanie form i programów edukacji do potrzeb gospodarki, rozwijanie działalności badawczej wychodzącej na przeciw potrzebom klientów (biznes, instytucje, administracja, studenci),
· generowanie innowacji, transferu wiedzy do gospodarki w wyniku realizacji projektów badawczo – rozwojowych,
· rozwój współpracy z zagranicznymi uczelniami wyższymi.
Wdrożony controlling strategiczny w uczelni wyższej w ramach celów strategicznych będzie miał za zadanie:
1. Dokonywanie ciągłej aktualizacji i weryfikacji decyzji strategicznych dotyczących celów, sposobów i środków niezbędnych dla ich realizacji.
2. Przewidywanie wystąpienia problemów w realizacji strategii i zapobieganie ich skutkom.
3. Identyfikacja pojawiających się zagrożeń i szans, a także symptomów poprzedzających ich pojawienie się.
4. Wykorzystanie sprzężenia zwrotnego, występującego w procesie realizacji strategii do oceny rozbieżności między stanem rzeczywistym a planem strategicznym.
5. Podejmowanie działań kontrolnych i korygujących w przypadku stwierdzonych odstępstw.
Controlling operacyjny służy podejmowaniu bieżących decyzji zarządczych, które w perspektywie czasu składać się będą na realizację planów strategicznych.
Controlling operacyjny w szkole wyższej umożliwi:
· utrzymanie płynności finansowej instytucji,
· eliminowanie wszystkich zjawisk, które utrudniają osiąganie dodatnich wyników,
· pełną kontrolę kosztów,
· rzetelną wycenę prowadzonych kierunków studiów, specjalności, studiów podyplomowych,
· oszacowanie wyników osiąganych przez poszczególne wydziały i inne jednostki,
· ukierunkowanie pracowników na klienta (studenta, instytucji zewnętrznych), na rynek (rynek usług edukacyjnych),
· reorganizację struktur organizacyjnych, umożliwiającą szybkie dokonywanie zmian, elastyczne dostosowanie się do wymagającego otoczenia,
· wzrost przedsiębiorczości wśród pracowników i odpowiedzialności za podejmowane decyzje,
· decentralizację zarządzania i zwiększenie autonomii jednostek wewnętrznych uczelni.
Portal pracowniczy
Portal pracowniczy
W ramach projektu zostanie wdrożony Portal pracowniczy w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Akademii Morskiej w Szczecinie.
Zakres wdrożenia obejmie:
Kadry - udostępnienie szeregu danych kadrowo-płacowych, administrowanie urlopami, administrowanie procesami różnego rodzaju premii i obniżania premii, administrowanie kartami obiegowymi,
Płace - administrowanie składnikami kadrowo-płacowymi do których będą następowały wpisy wartości z Portalu Pracowniczego w celu dalszej kalkulacji list płac,
Kadry Fundusz Socjalny - administrowanie procesem spraw socjalnych,
Księgowość - administrowanie procesem delegacji,
Dział Organizacyjno-prawny - administrowanie strukturą organizacyjną,
Jednostka (komórka organizacyjna) - wykorzystywanie danych kadrowo-płacowych, planowanie i ewidencja czasu pracy, planowanie urlopów, ewidencja urlopów, delegacje.
Administratorzy
Administratorzy systemu
imię | nazwisko | telefon | pokój | funkcja | |
Dominik | Kozera | 914809806 | d.kozera@pm.szczecin.pl | 070 | Administrator wiodący |
Jarosław | Koniarski | 914809746 | j.koniarski@pm.szczecin.pl | 070 | Administrator pomocniczy |
Administratorzy i użytkownicy kluczowi systemu
imię | nazwisko | telefon | pokój | funkcja | |
Jarosław | Koniarski | 914809746 | j.koniarski@pm.szczecin.pl | 070 | Administrator wiodący oraz administrator modułu Ewidencja majątku |
Dominik | Kozera | 914809806 | d.kozera@pm.szczecin.pl | 070 | Administrator pomocniczy oraz administrator modułów: Kancelaria oraz EOD |
Czesław | Wiznerowicz | 914809317 | c.wiznerowicz@pm.szczecin.pl | 43b | Administrator modułów: Kadry i płace Finanse-księgowość oraz Magazyn |
Joanna | Krupa | 914809336 | m.myslowski@pm.szczecin.pl | 73 | Administrator modułów: Zamówienia publiczne, Budżetowanie, Controlling, Zarządzanie Projektami |
Grażyna | Mechta | 914809323 | g.mechta@pm.szczecin.pl | 57 | Lider obszaru Kadry |
Barbara | Mieszkowska | 914809516 | b.mieszkowska@pm.szczecin.pl | 74 | Lider obszaru Płace |
Sylwia | Fundowicz | 914809548 | s.fundowicz@pm.szczecin.pl | 75 | Lider obszaru finanse |
Iwona | Bortnowska | 914809565 | i.bortnowska@pm.szczecin.pl | 72 | Lider obszarów: Księgowość, Ewidencja majątku oraz Budżetowanie |
Beata | Wawryszczuk | 914809547 | b.wawryszczuk@pm.szczecin.pl | 49 | Lider obszaru Księgowość projektów |
Karina | Rabenda | 914809331 | k.rabenda@pm.szczecin.pl | 70 | Lider obszarów EOD, Kancelaria oraz Magazyn (m.główny) |
Lidia | Szubtarska-Nyczka | 914809606 | l.szubtarska@pm.szczecin.pl | 101 (SDM Korab) | Lider obszaru Magazyn (m.pościelowy) |
Joanna | Zubel | 914809604 | j.zubel@pm.szczecin.pl | 12 (SDM Pasat) | Lider obszaru Magazyn (m.mundurowy) |
Jarosław | Sobczak | 914809491 | j.sobczak@pm.szczecin.pl | 63 | Lider obszaru Zamówienia publiczne |
Dorota | Zujewska-Kozak | 914809342 | kwestor@pm.szczecin.pl | 79 | Lider obszaru Controlling |
Marzena | Piasecka | 914809546 | m.piasecka@pm.szczecin.pl | 105 | Lider obszaru Zarządzanie projektami (p.krajowe) |
Remigiusz | Wałejko | 914809322 | r.walejko@pm.szczecin.pl | 101 | Lider obszaru Zarządzanie projektami (p.międzynarodowe) |
Leszek | Seredyński | 914809592 | l.seredynski@pm.szczecin.pl | 281 | Lider obszaru Zarządzanie projektami (p.inwestycyjne) |