Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Wind & Energy Rekrutacja

Rekrutacja odbywa się oddzielnie na każde działanie w Projekcie. 

Rekrutacja na szkolenia dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku inżynieria przemysłowa i MEW

Wybierz datę szkolenia i wypełnij formularz zgłoszeniowy.

Prześlij na adres e-mail: windandenergy@pm.szczecin.pl podpisane skany lub dokumenty w formie pdf, wpisując w tytule „Rekrutacja”, albo oryginały złóż bezpośrednio w biurze projektu u p. Natalii Dominiak, pok. 304e ul. Willowa 2.
O zapisie na wybrany termin decyduje kolejność zgłoszeń.

Harmonogram szkoleń dla nauczycieli akademickich  
  • szkolenia z zakresu kompetencji cyfrowych:
    • Szkolenie "Sztuczna inteligencja" - online, termin 02.07.2025 r. oraz 17.09.2025 r
Szczegółowy program:
09:00–10:30 – Moduł 1: Wprowadzenie do sztucznej inteligencji.
  • Czym jest AI? Krótkie ujęcie historyczne i definicje.
  • Rodzaje uczenia maszynowego: ML, DL, RL – różnice i przykłady.
  • Przegląd zastosowań AI: nauka, przemysł, edukacja, codzienne życie.
  • Case study: jak AI zmienia naukę i badania.
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–12:15 – Moduł 2: AI jako asystent nauczyciela i badacza
  • Przegląd prostych, gotowych narzędzi AI – co potrafią, czym się różnią, do czego warto je stosować?
  • szybkie wyszukiwanie i streszczanie badań naukowych z AI.
  • planowanie zadań i rozbijanie ich na kroki, narzędzie do pracy ze studentami na spectrum.
  • ChatGPT i generowanie treści dydaktycznych, interpretacja tekstów, ćwiczenia językowe, pomysły na aktywności.
12:15–12:45 – Przerwa obiadowa
12:45–14:05 – Moduł 3: Wizualizacja i prezentacja z pomocą AI
  • Interaktywne prezentacje i materiały edukacyjne tworzone z pomocą AI.
  • Szybkie tworzenie graficznych zasobów (np. plansze, diagramy, karty pracy).
  • Organizacja materiałów, porządkowanie treści, tworzenie sylabusów.
14:05–14:20 – Przerwa
14:20–15:30 – Moduł 4: Automatyzacja i inteligentna organizacja pracy z AI
  • Jak AI może wspierać organizację codziennych obowiązków dydaktycznych i naukowych?
  • Automatyczne streszczanie notatek, porządkowanie materiałów, generowanie checklist i planów.
  • Automatyczne notatki i transkrypcje ze spotkań online.
  • Tworzenie automatycznych odpowiedzi i skracanie powtarzalnych czynności.
 Cel i zakres szkolenia: Zdobycie eksperckich kompetencji w zakresie nowoczesnych technik i modeli uczenia maszynowego (ML), głębokiego uczenia (DL), uczenia wzmacnianego (RL), sieci neuronowych oraz pracy z interfejsami AI w chmurze – zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym.
  • Szkolenie "Sztuczna inteligencja w praktyce" - stacjonarne, termin 10.07.2025 r. oraz 25.09.2025 r.
Szczegółowy program:
09:00–10:30 – Moduł 1: AI w dydaktyce – wsparcie, nie zamiennik.
  • Wprowadzenie i przypomnienie kluczowych idei z poprzedniego szkolenia.
  • AI w roli dydaktycznego asystenta: projektowanie zajęć, tworzenie ćwiczeń, ułatwianie komunikacji.
  • Ćwiczenie: AI  jako pomoc w planowaniu zajęć, tworzeniu treści i porządkowaniu myśli.
  • Konsultacja z AI: jak rozpoznać dobre odpowiedzi i jak je „dociskać”.
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–12:15 - Moduł 2: Tworzenie materiałów z pomocą AI.
  • Od notatki do prezentacji – jak AI wspiera tworzenie zasobów dydaktycznych: interaktywne prezentacje bez PowerPointagenerowanie grafik, slajdów, materiałów promocyjnych,pisanie sylabusów, rozpisywanie projektów, organizacja kursów,
  • Warsztat: uczestnicy wybierają jedno narzędzie i tworzą realny zasób na własne zajęcia.
12:15–12:45 – Przerwa obiadowa
12:45–14:05 – Moduł 3: AI w nauce – szybciej, precyzyjniej, efektywniej.
  • AI jako asystent naukowca: przeszukiwanie literatury, analiza treści, streszczanie badań.
  • Ćwiczenia z użyciem narzędzi: wyszukiwanie i porównywanie wyników badań, analiza cytowań i wniosków, wizualne eksplorowanie źródeł naukowych.
  • Tworzenie: od pytania badawczego do planu publikacji.
14:05–14:20 – Przerwa
14:20–15:30 - Moduł 4: Optymalizacja i automatyzacja z AI.
  • Automatyzacja pracy dydaktycznej i naukowej: notatki ze spotkań i zajęć, powtarzalne komunikaty i automatyzacja e-maili, tworzenie dźwiękowych materiałów dydaktycznych (np. piosenek, nagrań).
  • Zadanie podsumowujące: każdy uczestnik wybiera jedno z narzędzi i przygotowuje mini-projekt automatyzacji / optymalizacji.
Cel i zakres szkolenia: Uczestnicy nauczą się wykorzystywać wybrane narzędzia AI w codziennej pracy dydaktycznej i badawczej: od tworzenia materiałów i scenariuszy zajęć, przez organizację pracy, po analizę danych i optymalizację treści naukowych.

Organizator: COLLEGIUM WRATISLAVIENSE
Trener: Adrian Lewandowski

 
  • szkolenia z zakresu projektowania uniwersalnego:
    • listopad/grudzień 2025 r. - szczegóły wkrótce
Autor:

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę