Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Oferta promotorów Oleh Klyus

Prof. dr hab. inż. Oleh Klyus, dr h.c.

Politechnika Morska w Szczecinie
Wydział Mechaniczny
Katedra Siłowni Okrętowych

e-mail: o.klyus@pm.szczecin.pl
Dziedzina naukowa: nauki inżynieryjno-techniczne
Dyscyplina naukowa: inżynieria mechaniczna

Zainteresowania badawcze:

  • silniki spalinowe,
  • aparatura wtryskowa silników o zapłonie samoczynnym,
  • procesy wtryskiwania paliwa, ochrona środowiska w transporcie,
  • alternatywne źródła energii.
Doświadczenie zawodowe i zakres dotychczasowych prac badawczych
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy zawodowej, wykłada przedmioty związane z termodynamiką techniczną, procesami roboczymi silników spalinowych, ochroną środowiska i alternatywnymi źródłami energii na studiach I, II i III stopnia.

Prowadzi badania z zakresu procesów rozpylania paliw ciekłych w silnikach o zapłonie samoczynnym, zastosowań niekonwencjonalnych rozwiązań konstrukcyjnych elementów aparatury wtryskowej, zastosowań paliw pochodzenia roślinnego i syntetycznego w silnikach spalinowych.

Autor ponad 300 publikacji naukowych (monografii, artykułów w czasopismach naukowych krajowych i zagranicznych), 36 patentów europejskich i krajowych. Promotor 6 rozpraw doktorskich (dwie prace doktorskie wyróżniono). Prowadził i prowadzi jako kierownik 6 projektów naukowo-badawczych.

Propozycja dla doktorantów:

Propozycja tematów prac doktorskich:
  • ocena procesów wtryskiwania i spalania paliw pozostałościowych;
  • ocena jakości rozpylania mieszaniny paliw ropopochodnych i syntetycznych pochodzących z recyklingu zużytych sieci rybackich;
  • modelowanie procesów wtryskiwania paliw we wtryskiwaczach silników o zapłonie samoczynnym ze zwiększoną turbulizacją przepływu.
Autor:

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę