Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Oferta promotorów Andrzej Bąk

Dr hab. inż., kpt. ż.w. Andrzej Bąk, prof. PM

Politechnika Morska w Szczecinie
Wydział Nawigacyjny

Katedra Nawigacji Morskiej
E-mail: a.bak@pm.szczecin.pl
Dziedzina naukowa: nauki inżynieryjno-techniczne
Dyscyplina naukowa: inżynieria lądowa, geodezja i transport

Do głównych nurtów zainteresowań naukowych należą:

  • bezpieczeństwo nawigacji
  • metody projektowania dróg wodnych,
  • metody projektowania marin,
  • analiza danych monitoringu ruchu statków, w tym pochodzących z AIS do zarządzania bezpieczeństwem nawigacji,
  • budowa i optymalizacja systemów technicznych wspomagania procesu nawigacji,
  • budowa, projektowanie i wykorzystanie systemów ECDIS.

Doświadczenie zawodowe i zakres dotychczasowych prac badawczych:

  • 2017 – obecnie: profesor uczelni w Katedrze Nawigacji Morskiej, Akademia Morska w Szczecinie (od 1 września 2022 Politechnika Morska w Szczecinie).
  • 2006 – 2017: profesor nadzwyczajny AM w Instytucie Nawigacji Morskiej, Akademia Morska w Szczecinie.
  • 1994 – 2006: asystent w Instytucie Nawigacji Morskiej, Akademia Morska w Szczecinie.
Inne miejsca zatrudnienia:
1994 – obecnie: praca okresowa na statkach handlowych jako oficer pokładowy, starszy oficer oraz kapitan żeglugi wielkiej.

Podejmowana tematyka prowadzonych zajęć obejmuje głównie zagadnienia związane z nawigacją terestryczną, elektroniczną oraz bezpieczeństwem transportu.
Niektóre z kluczowych kwestii obejmują:
  1. Błąd ludzki: jednym z głównych zagadnień związanych z bezpieczeństwem transportu morskiego jest ryzyko wystąpienia błędu ludzkiego. Może to obejmować błędy w nawigacji, takie jak niewłaściwa interpretacja map lub nieprzestrzeganie ustalonych procedur, a także błędy w obsłudze statku, takie jak brak właściwej konserwacji sprzętu lub nieprzestrzeganie procedur bezpieczeństwa.
  2. Niezawodność systemów elektronicznych: systemy nawigacji elektronicznej i inne systemy elektroniczne stosowane na statkach mogą ulegać różnego rodzaju awariom, w tym awariom sprzętu, błędom w oprogramowaniu i zakłóceniom ze źródeł zewnętrznych. Zapewnienie niezawodności tych systemów ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i efektywności transportu morskiego.
  3. Integracja wielu systemów: nowoczesne statki często wykorzystują wiele różnych systemów i technologii, w tym systemy nawigacji elektronicznej, systemy napędowe i systemy bezpieczeństwa. Zapewnienie, że systemy te są odpowiednio zintegrowane i bezproblemowo ze sobą współpracują, jest ważne dla bezpieczeństwa i wydajności statku.
  4. Szkolenie i kompetencje: zapewnienie, że załoga statku jest odpowiednio przeszkolona i kompetentna w zakresie korzystania z systemów nawigacji elektronicznej i innych technologii ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i efektywności statku. Obejmuje to zapewnienie, że członkowie załogi posiadają niezbędną wiedzę i umiejętności, aby skutecznie i bezpiecznie obsługiwać systemy.

Propozycja dla doktorantów:

Zapraszam do kontaktu osoby:
  • zainteresowane prowadzeniem badań związanych z szeroko pojętą nawigacją i systemami nawigacyjnymi (w szczególności systemami map elektronicznych),
  • zaangażowane w wykonywane prace i posiadające własne pomysły, otwarte na zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności.
Zapewniam pełne wsparcie merytoryczne, organizacyjne oraz dostęp do nowoczesnej infrastruktury badawczej na PM. Oczekuję pracowitości, terminowości i konsekwencji w pracy doktorskiej.
 
Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę