Dział Spraw Morskich i Praktyk O nas
Dział Spraw Morskich i Praktyk jest jednostką administracyjną w Pionie Prorektora ds. morskich PM
Główna działalność działu polega na organizacji i nadzorze przebiegu praktyk zawodowych studentów. Zakresem realizacji objęte są praktyki odbywane przez studentów studiujących w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym wszystkich kierunków i specjalności.
Główna działalność działu polega na organizacji i nadzorze przebiegu praktyk zawodowych studentów. Zakresem realizacji objęte są praktyki odbywane przez studentów studiujących w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym wszystkich kierunków i specjalności.
Główne zadania Działu Spraw Morskich i Praktyk PM:
- obsługa organizacyjna i sekretarska Prorektora ds. Morskich,
- organizacja i obsługa administracyjna programowych praktyk studenckich,
- podpisywanie umów i porozumień w sprawie realizacji praktyk,
- składanie wniosków do właściwego Urzędu morskiego o wydanie książeczek żeglarskich i ich odbiór,
- rozliczanie praktyk morskich i lądowych,
- rozliczanie kosztów praktyk morskich i lądowych,
- rejestrowanie dokumentów marynarskich,
- prowadzenie programu stypendiów fundowanych dla studentów,
- opracowywanie planu rejsów statku Nawigator XXI,
- koordynacja zadań wspólnych dla jednostek organizacyjnych pionu morskiego,
- utrzymywanie kontaktów oraz współpraca:
- z instytucjami i organami nadzoru morskiego w zakresie działalności morskiej,
- z instytucjami i przedsiębiorstwami gospodarki morskiej w zakresie działalności morskiej i praktyk,
- z innymi uczelniami, ośrodkami naukowo-badawczymi i towarzystwami w ramach wspólnych inicjatyw morskich.