Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Biblioteka Niezbędnik Naukowca

Wczytywanie formularza przeszukiwania katalogu...
Wczytywanie formularza przeszukiwania katalogu...


 

Nauka. Dorobek naukowy



P r z e w o d n i k i,   p o r a d n i k i

Ewaluacja Jakości działalności Naukowej - przewodnik
Przewodnik po systemie Szkolnictwa Wyższego i Nauki
Konstytucja dla Nauki

P u n k t a c j a   p u b l i k a c j i

 



Artykuły i materiały z konferencji

2024


Komunikat Ministra Nauki z dnia 5 stycznia 2024 r.

Komunikat Ministra Nauki z dnia 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych - Treść komunikatu

Wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych - Wykaz czasopism naukowych

2023

Komunikat Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 listopada 2023 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych - Treść komunikatu

Wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych - Wykaz czasopism naukowych

******
Przydatne narzędzia:
Wyszukiwarka czasopism punktowanych (wg wykazu MNiSW z dnia 17 lipca 2023 r.)
Wykazy czasopism naukowych i wydawnictw MNiSW i MEiN
kalkulator liczenia slotow 2022

  Patenty

- 100 pkt – w przypadku przyznanego temu podmiotowi patentu europejskiego albo patentu przyznanego za granicą co najmniej w jednym z państw należących do Organizacji  Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, pod warunkiem, że wynalazek został zgłoszony również w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej;
- 75 pkt – w przypadku patentu przyznanego temu podmiotowi przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej;
- 50 pkt – w przypadku patentu, o którym mowa w pkt 1 albo 2, przyznanego innemu podmiotowi niż ewaluowany, jeżeli autorem albo współautorem wynalazku, na który patent zosta przyznany, jest pracownik ewaluowanego podmiotu;
- 50 pkt – w przypadku wyłącznego prawa hodowcy do odmiany rośliny przyznanego temu podmiotowi przez Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych albo Wspólnotowy Urząd Ochrony Roślin (Community Plant Variety Office);
- 30 pkt – w przypadku prawa ochronnego na wzór użytkowy przyznanego temu podmiotowi przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej albo za granicą.

 

Identyfikatory w nauce


 

ORCID (Open Researcher and Contributor ID)
Międzynarodowy system identyfikacji autorów prac naukowych. Cyfrowy identyfikator Orcid umożliwia rozróżnienie badaczy o tym samym nazwisku, pomaga sprecyzować tożsamość autora, eliminuje problem różnych wersji zapisu imienia i nazwiska.

 

Składa się 16 cyfr podzielonych na 4 części, zapisanych w formie HTTP URL, np.

Profil autora składa się z wykazu jego publikacji ( projektów, grantów) oraz krótkiego opisu naukowca (np.: adres mailowy, biogram, słowa kluczowe, miejsce zatrudnienia, identyfikatory w innych systemach). Rejestracja identyfikatora ORCID jest bezpłatna. Za jego pomocą można w prosty sposób w jednym miejscu przedstawić swój dorobek publikacyjny. Orcid może być używany równolegle z innymi identyfikatorami (ResearcherID, Scopus Author ID, Google Scholar Citations).
 


********
Więcej informacji:
ORCID – identyfikator, który każdy naukowiec powinien mieć E. Kulczycki



ResearcherID/Publons (obecnie połączony z Publons)
Identyfikator umożliwiający badaczom identyfikację w zasobach Web of Science. W kwietniu 2019 wszystkie upublicznione profile naukowe ResearcherID zostały przeniesione na platformę Publons. Numery identyfikatorów ResearcherID pozostały bez zmian, a wszystkie dotychczasowe łącza prowadzące do profilu ResearcherID automatycznie przekierowują do odpowiedniej strony na platformie Publons. Dane do logowania pozostały takie same i są jednakowe dla do różnych zasobów firmy Clarivate Analytics (Publons, EndNote, InCites).



Scopus Author ID
Atomatycznie tworzony identyfikator dla każdego naukowca, który ma co najmniej dwie publikacje w bazie Scopus. Istnieje możliwość poprawiania danych (zapis nazwiska, afiliacji, wykaz publikacji) w profilach, a także scalania profili, które dotyczą tego samego autora.

 

DOI (Digital Object Identifier)
Cyfrowy identyfikator przypisany na stałe do dokumentu elektronicznego, pozwalający na jego odnalezienie w internecie niezależnie od wiodącego do niego adresu URL. Doi może zostać nadany dla każdego dokumentu elektronicznego, np. artykułu, rozdziału z książki, czasopisma. Przypisany numer DOI nie może ulec zmianie.
 

Identyfikator DOI składa się z dwóch części przedzielonych ukośnikiem:
przedrostka (prefiksu) i końcówki (sufiksu), np.: 10.17402/117

  • 10.17402 – 10 to przedrostek, gdzie „10” informuje, że mamy do czynienia z identyfikatorem DOI (każdy numer DOI zaczyna się od „10”), a 17402 to numer przypisany do wydawcy (Publisher ID)
  • 117 – sufiks jest unikalny dla danego dokumentu i może być dowolnym ciągiem znaków alfanumerycznych (Item ID). Jest nadawany przez samego wydawcę, który musi zagwarantować, że będzie on unikatowy dla każdego publikowanego przez niego dzieła.


Publikowanie


 

Gdzie i jak publikować?


 • pamiętamy o jednoznacznej identyfikacji. Zawsze stosujemy taką samą formę nazwiska, numer ORCID oraz podajemy afliliację.

 • sprawdzamy zasięg czasopisma. Dostępność online czasopisma zwłaszcza w modelu Open Access znacząco zwiększy zasięg odbiorców oraz cytowalność naszej publikacji. Jeśli zdecydujemy się na czasopismo w otwartym dostępie warto sprawdzić czy jest ono w bazie  DOAJ oraz czy artykuły otrzymują DOI. W ramach AO możemy uzyskać wsparcie finansowania publikacji korzystając z Programów publikowania otwartego. Politykę otwartości wydawcy można sprawdzić w serwiach np.: Sherpa/Romeo, MOST Wiedzy, Arianta.

 • ustalamy wiarygodność czasopisma. Zaczynamy od sprawdzenia czy jest ono indeksowane w elektronicznych bazach danych (Scopus, Web off Science) lub czy znajduje się na Wykazie MNiSW. Jeśli czasopismo nie jest indeksowane w powyższych bazach należy samodzielnie zweryfikować jego wiarygodność. Cenne wskazówki znajdziemy w serwisie Think-Check-Submit.

 • zwracamy uwagę na prestiż czasopisma. Staramy się publikować w najlepszych naukowych czasopismach o wysokiej renomie w środowisku akademickim. Zwracamy uwagę zwłaszcza na te tytułu, w których publikują autorytety naukowe danej dyscypliny. Pomocne przy ocenie czasopisma mogą być wskaźniki bibliometryczne, np. CiteScore, SNIP, Impact Factor i SJR.

 • można skorzystać z gotowych narzędzi pomocy typu  "znajdź czasopismo", które na podstawie tytułu, słów kluczowych, streszczenia, dziedziny badań dopasowują nasz artykuł do czasopisma. Takie narzędzia to: JournalGuide , Elsevier Journal Finder, Springer Journal Suggestor, Wiley Journal Finder, IEEE Publication Recommender.


********
Więcej informacji:
Jak wybrać dobre czasopismo do publikacji? Pomyśl, sprawdź, wyślij.  E. Kulczycki
Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego. Jak przygotować, wysłać i promować artykuł naukowy. (CC BY-NC-SA 4.0 T. Liśkiewicz, G. Liśkiewicz)
Poradnik prawo dla autorów: Autor kontra Wydawca.
 


Drapieżne wydawnictwa


 
Drapieżne wydawnictwa – nieetyczne modele wydawnicze nastawione na własny zysk. Zjawisko dotyczy zwykle formy Open Acceess i opiera się na publikacji prac naukowych w zamian za opłatę autora. Wydawnictwa drapieżne pozorują jedynie swoją naukowość, publikują wszystkie nadesłane publikacje bez korekty i recenzji naukowej tekstów. Brak należycie rzetelnego procesu wydawniczego skutkuje podejrzanie szybką publikacją. Praktyki drapieżnych wydawnictw pojawiły się początkowo na rynku czasopism, a z czasem rozprzestrzeniły się na materiały konferencyjne i wieloautorskie monografie. Liczba tego typu wydawnictw stale wzrasta i pojawiają się one nawet w naukowych bazach danych.
Drapieżne czasopisma często podają fałszywe informacje o komitecie redakcyjnym (lub w ogóle nie podają jego składu), posługują się zawyżonymi lub fikcyjnymi wskaźnikami cytowalności, upodabniają swoje tytuły do renomowanych wydawnictw lub się pod nie podszywają. Zdarzają się nawet przypadki „porywania czasopism” (przejmowania i przywłaszczenie tytułu, który przestał się ukazywać) czy hackowania witryn internetowych. Drapieżne wydawnictwa pojawiają się w każdej dziedzinie naukowej i nie zawsze są łatwe do zidentyfikowania. Granice między rzetelnymi a drapieżnymi wydawnictwami mogą się zacierać. Zdarza się, że wydawnictwo dopiero z czasem nabiera drapieżnego charakteru.
 

Narzędzia pomocne w weryfikacji:


Czasopisma:
• Lista Bealla - pierwsza lista potencjalnych drapieżnych czasopism stworzona w 2012 roku przez Jeffreya Bealla (amerykańskiego bibliotekarza). Witryna została zamknięta w 2017 r. ale pojawiły się anonimowe inicjatywy kontynuujące przedsięwzięcie, np.: beallslist.net, Stop Predatory Journals.
• Stop Predatory Journals - witryna, która powstała w oparciu o archiwum Listy Bealla. Strona rejestruje wydawnictwa uznane za drapieżne jedynie do roku 2017 r. i nie jest aktualizowana na bieżąco. Należy pamiętać, że strona ta nie stanowi jednoznacznego wyznacznika i może być jedynie wsparciem przy przy unikaniu nieetycznych wydawnict/ocenianiu autentyczności wydawnictwa.
•  Think.Check.Submit - strona zawiera listę pytań, które ułatwiają analizę strony internetowej czasopisma
• Journal Evaluation Tool - arkusz punktacyjny do oceny czasopism. (William H. Hannon Library CC BY-NC-SA 4.0.)

Konferencji:
 • Think Check Attend - serwis, w którym odnajdziemy wiele cennych wskazówek
 


 
Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, CC BY-NC-SA 3.0
 


Menedżery bibliografii


 Menedżer bibliografii - program pomagający: gromadzić i zarządzać danymi o wykorzystywanych materiałach (artykułach, książkach, rozdziałach, stronach internetowych itp.), generowanie opisów bibliograficznych wg wybranego standardu, wstawianie odnośników i bibliografii załącznikowej. Dzięki menedżerowi bibliografii można generować opisy bibliograficzne wedle wskazanego standardu oraz wstawiać odnośniki i bibliografię załącznikową.
 
Mendeley to bezpłatny (w wersji podstawowej), ogólnodostępny program do zarządzania literaturą. Dostępny na różne systemy operacyjne (Windows, Mac OS i Linux). Umożliwia gromadzenie i organizację  bibliografii oraz pozwala na przechowywanie pełnych tekstów w „chmurze”. Podczas pisania pracy narzędzie automatycznie tworzy przypisy oraz bibliografię załącznikową.
 

 
EndNote to narzędzie udostępniane w ramach licencji krajowej na platformie Web of Science. Służy do zarządzania bibliografią, tworzenia przypisów i bibliografii załącznikowej.
 
  

Zotero to darmowy program służący do gromadzenia, zarządzania i cytowania materiałów bibliograficznych. Umożliwia zarządzanie opisami bibliograficznymi (metadanymi) różnego typu publikacji, takich jak książki, artykuły, rozdziały z książek, raporty, metariały konferencyjne, etc.
 
 

Bibliometria. Wskaźniki bibliometryczne




Wskaźniki oceny czasopism w Web od Science
Impact Factor wskaźnik cytowalności czasopism indeksowanych w bazie Journal Citation Reports (JCR) tworzonej przez firmę Clarivate Analytics. Wykazuje z jaką częstotliwością przeciętny artykuł z danego czasopisma był w danym roku cytowany. Podstawą obliczeń  wskaźnika są czasopisma i materiały konferencyjne z kolekcji Web of Science Core Collection (bazy Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index, Arts & Humanities Citation Index, Emerging Sources Citation Index, Conference Proceedings Citation Index) oraz cytowania z książek indeksowanych bazie Book Citation Index. Impact Factor oblicza się dzieląc liczbę cytowań wskazanego czasopisma w JCR za dany rok przez całkowitą liczbę artykułów, opublikowanych w tym piśmie w dwóch poprzednich latach. Jeśli IF wynosi 1 oznacza to, że artykuły publikowane rok lub dwa lata temu były cytowane średnio jeden raz.
Wskaźnik Impract Factor pomaga ocenić znaczenie czasopisma, jednak należy go wykorzystywać jedynie do porównywania czasopism w obrębie jednej dyscypliny. Wynika to z braku normalizacji wskaźnika, który nie uwzględnia różnic pomiędzy dyscyplinami (np. średniej liczby cytowanych publikacji w jednym artykule, częstotliwości publikowania). IF jest obliczany jednorazowo po zakończeniu roku i publikowany zwykle w połowie roku następnego razem z aktualizacją bazy Journal Citation Reports.

Pięcioletni Impact Factor jest to stosunek liczby cytowań w danym czasopiśmie do liczby artykułów na przestrzeni ostatnich pięciu lat



Wskaźniki oceny czasopism w Bazie Scopus
CiteScore - wskaźnik bibliometryczny umożliwiający określenie średniej cytowalności czasopism w bazie Scopus firmy Elsevier. Średnia liczba cytowań w danym roku obliczana jest na podstawie dokumentów opublikowanych w czasopiśmie w ostatnich trzech latach. Podstawą obliczeń wskaźnika są czasopisma, materiały konferencyjne i serie książkowe (nie uwzględnia się pojedynczych tytułów książek). Trzeba pamiętać, żeby wykorzystywać CiteScore jedynie do porównywania czasopism w obrębie jednej dyscypliny.
 
SNIP (Source Normalized Impact Paper) - wskaźnik cytowalności danego czasopisma w bazie Scopus w obrębie danej dziedziny. SNIP wartościuje cytowania zestawiając je z ogólną liczbą cytowań w danej dyscyplinie wiedzy.

SJR (SCImago Journal Rank)
SCImago Journal Rank (SJR) wskaźnik rangi czasopisma wyznaczany na podstawie bazy Scopus. SJR opiera się na założeniu, że nie wszystkie cytowania są sobie równe i większe znaczenie mają cytowania pochodzące z czasopism prestiżowych dla danej dziedziny wiedzy. Wskaźnik SJR można sprawdzić w serwise SCImago



Wskaźnik oceny naukowca

Indeks Hirscha (h-index) – miernik wyznaczający cytowalność autora dla jego całościowego dorobku. Współczynnik jest więc sposobem mierzenia osiągnięć naukowych z uwzględnieniem liczby publikacji i liczby cytowań. H-index wylicza się poprzez uszeregowanie artykułów według liczby cytowań i wybór wybór pozycji, dla których liczba cytowań jest większa lub równa jej liczbie porządkowej. Np. h-index=10 oznacza, że autor ma 10 publikacji, które były cytowane przynajmniej 10 razy (albo więcej). Bazy notujące cytowania udostępniają funkcję automatycznego wyliczania wskąznika (Scopus, Web of Science,  profil Google Scholar Citations). Należy pamiętać, że wartość indeksu Hirscha obliczana jest na podstawie danych z konkretnej bazy i może być różna dla różnych baz.

********
Jak dodać prace do Google Scholar i zwiększyć liczbę cytowań oraz indeks Hirscha Poradnik dla początkujących E. Kulczycki

 

Bibliometria. Narzędzia bibliometryczne




InCites Benchmark & Analytics – dodatek Web of Science
Incites - narzędzie firmy Clarivate Analytics dostępne w ramach licencji krajowej na platformie Web of Science. InCites pozwala przeanalizować pod wieloma aspektami dorobek naukowy badaczy oraz instytucji badawczych na podstawie danych zawartych w Web of Science Core Collection (bazy Science Citation Index Expanded, Social Sciences Citation Index, Arts & Humanities Citation Index, Conference Proceedings Citation Index, Book Citation Index, Emerging Sources Citation Index) oraz w Journal Citation Reports. Dzięki narzędziu można porównywać dorobek naukowy badaczy i jednostek naukowych, opracowywać strategie badawcze. InCites może okazać się pomocne przy podejmowaniu decyzji publikacyjnych i kadrowo-administracyjnych. Umożliwia także analizę poszczególnych czasopism, wydawców, instytucji finansujących badania naukowe oraz wybranych obszarów badawczych. Jest przydatnym narzędziem dla samych autorów, którzy mogą dzięki niemu przeanalizować własny dorobek naukowy, nawiązać współpracę z innymi naukowcami oraz wybrać odpowiednie źródło do publikacji wyników swoich badań.
 



SciVal – dodatek do Scopusa
SciVal - narzędzie do analizy danych zawartych w bazie Scopus dostępne w ramach licencji krajowej. Umożliwia wizualizację osiągnięć naukowych uczelni, porównanie z innymi instytucjami w Polsce i na świecie oraz przegląd trendów w świecie nauki. Pomaga w poszukiwaniu potencjalnych partnerów w projektach badawczych. Narzędzie pozwala oceniać czasopisma  i obszary badawcze pod kątem różnych wskaźników bibliometrycznych. SciVal umożliwia naukowcom tworzenie szczegółowych zestawień własnego dorobku oraz wyszukanie innych autorów lub uczelni z danej dyscypliny naukowej.
Dodatek SciVal wymaga założenia konta w serwisie Elsevier. Może to być konto założone wcześniej na serwerach Science Direct lub Scopus.



Publish or Perish - nakładka do Google Scholar

Publish or Perish - darmowy program służący do zliczania i analizy cytowań w opaciu o bazę Google Scholar.

*******
Publish or Perish – poradnik dla autorów

 

Altmeria. Wskaźniki altmetryczne


 
Współcześnie oprócz tradycyjnych narzędzi bibliometrycznych można posiłkować się alternatywnymi wskaźnikami analitycznymi, tj. wskaźnikami altmetrycznymi. Altmetria jest dziedziną naukometrii, która mierzy aktywność naukową w świecie cyfrowym. Wskaźniki altmetryczne pokazują zasięg oddziaływania prac naukowych w sieci poprzez zbieranie danych pozostawionych przez ich użytkowników, takich jak: tweety, polubienia, dane z menedżerów bibliografii, rekomendacje, komentarze, wpisy na blogach itp. Altmetria ma celu uzupełnienie wskaźników bibliometrycznych, a nie ich zastąpienie. Wiele baz danych (np. Springer, Scopus, Science Direct) podaje na swoich stronach oprócz wskaźników bibliometrycznych również wskaźniki altmetryczne. Dane altmetryczne udostępniają również popularne serwisy dla naukowców, np. Researchgate, Akademia.edu, Figshare.

Narzędzia altmetryczne dla naukowca:
  • Impactstory – serwis umożliwiający poprzez profil autora wyszukiwanie i zestawianie różnych wskaźniki altmetryczne.
  • Altmetric - wtyczka do przeglądarki internetowej  (Chrome, Firefox, Safari)  umożliwiająca naukowcom monitorowanie danych altmetrycznych opublikowanego artykułu.
  • Dimensions - platforma pozwalająca wyszukać wskaźniki altmetryczne w indeksowanych publikacjach.
Komercyjne narzędzia altmetryczne:
  • Altmetric Explorer – narzędzie do śledzenia wskaźników altmetrycznych całej instytucji, uniwersytetów i wydawców.
  • Plum Analytics – narzędzie służy analizie wpływu dorobku naukowego. Daje możliwość generowania raporów dotyczących autora, jak również instytutów czy wydziałów. PlumX Metrics wykorzystują miedzy innymi ScienceDirect, EBSCO.
  • PLOS – serwis generuje dane altmetryczne dla wszystkich artykułów dostępnych w PLOS. Wydawca udostępnia dane takie jak cytowania, wyświetlenia, pobrania czy opinie zliczając dane z różnych serwisów ( np. Mendeley, Facebook, Wikipedia, Twitter).
 

 

Wyszukiwarki naukowe



Crossref - baza rejestracji identyfikatorów obiektów cyfrowych. Łączy cytowania między wydawcami w internetowych czasopismach naukowych z różnych typów treści, w tym czasopism, książek, materiałów konferencyjnych, dokumentów roboczych, raportów technicznych i zbiorów danych. Połączone treści obejmują materiały z dyscyplin naukowych, technicznych i medycznych (STM) oraz nauk społecznych i humanistycznych (SSH). Koszt pokrywają wydawcy będący członkami Crossref. Crossref zapewnia infrastrukturę techniczną i biznesową, aby zapewnić to połączenie referencyjne za pomocą cyfrowych identyfikatorów obiektów (DOI).

Dataset Search - dostęp do repozytoriów. Umożliwia wyszukiwanie zestawów danych w dowolnym miejscu hostingu, niezależnie od tego, czy jest to strona wydawcy, biblioteka cyfrowa czy osobista strona internetowa autora.

Google Scholar - Ogólnodostępne specjalistyczne narzędzie wyszukiwawcze z dostępem on-line do artykułów naukowych, zawierające statystyki cytowań.

Open Journal Systems - platforma służąca do zarządzania procesem wydawniczym i publikowania czasopism online. Jedną z największych zalet platformy OJS jest to, że zawartość czasopisma na niej redagowanego jest automatycznie indeksowana przez Google Scholar. Zawiera także narzędzie ułatwiające przesyłanie redakcji metadanych do baz naukowych.

BASE - multidyscyplinarna wyszukiwarka naukowa stworzona przez Bielefeld University Library. Przeszukuje ponad 10 mln pozycji naukowych w wielu bazach i archiwach pełnotekstowych dostępnych przez protokół Open Archive Initiative.

Free scientific publications - wyszukiwarka pełnych tekstów naukowych w otwartym dostępie, indeksująca około 80 mln. publikacji naukowych z blisko 20 tysięcy źródeł z takich dziedzin jak: nauki społeczne, zdrowie, fizyka, matematyka. Wyszukiwarka indeksuje tylko źródła angielskojęzyczne.

Arianta - baza zawierająca informacje oraz linki do polskich czasopism elektronicznych. Obejmuje zarówno czasopisma z nieograniczonym dostępem do pełnych tekstów, jak również czasopisma, które udostępniają na swych stronach WWW spisy treści lub/i abstrakty.

 

Serwisy społecznościowe dla naukowców



Academia.edu – amerykański serwis społecznościowy skierowany do naukowców wszystkich dyscyplin. Platforma umożliwia dystrybucję i udostępnianie treści badań naukowych.
 
ResearchGate – międzynarodowy serwis społecznościowy dla naukowców.
 
Scientix - platforma społecznościowa wymiany informacji, projektów i wyników badań, promuje i wspiera ogólnoeuropejską współpracę pomiędzy badaczami, inżynierami, nauczycielami.
 
X dawniej (Twitter) - popularny społecznościowy serwis mikroblogowy umożliwijący umieszczanie krótkich wpisów (maksymalnie 280 znaków) oznaczonych tagami. Twitter nie jest serwisem naukowym, ale wykorzystywany jest coraz częściej w komunikacji naukowej. Może być cennym narzędziem  służacym do nawiązywania kontaktów w świecie nauki, do dzielenia się wiedzą oraz do wymiany doświadczeń. Twitter ułatwia śledzenie najnowszych wydarzeń naukowych (konferencji, seminarów, badań). Może być również skutecznym wsparciem w promocji dorobku naukowego. Serwis staje się narzędziem oceny wpływu artykułów i publikacji naukowych. Tweety analizuje się w almetrii.

 

Pliki do pobrania:

Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę