W ramach projektu „Wind & Energy – kształcimy zgodnie z potrzebami gospodarki i rynku pracy”, zrealizowaliśmy szkolenie z projektowania uniwersalnego.
Kolejny cykl szkoleń tym razem z zakresu proejktoania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich miał miejsce 17 i 18 listopada 2025 r. Wzięło w nim udział trzydziestu jeden nauczycieli akademickich kształcących na kierunku inżynieria przemysłowa i morskie elektrownie wiatrowe.
Celem szkolenia było przekazanie wiedzy i kompetencji niezbędnych w stosowaniu zasad projektowania uniwersalnego dla grup odbiorców wykluczonych społecznie. Szkolenie stanowiło wprowadzenie do pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej o zasadach projektowania, pozowliło na nabycie kompetencji służących dokonywaniu oceny dostępności oraz wprowadzenie do procesu likwidacji powstałych barier.
Uczestnicy podjęli również temat projektowania uniwersalnego w edukacji (Universal Design for Learning – UDL) - przygotowanie do organizacji nauczania, które zakłada m.in. wykorzystanie zróżnicowanych środków dydaktycznych, podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie planowania zajęć dydaktycznych w myśl projektowania uniwersalnego.
Następne szkolenia dla nauczycieli akademickich planowane są już w styczniu 2026 r. i będą z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.
Źródło finansowania: Projekt „Wind & Energy – kształcimy zgodnie z potrzebami gospodarki i rynku pracy”, Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS).
Celem szkolenia było przekazanie wiedzy i kompetencji niezbędnych w stosowaniu zasad projektowania uniwersalnego dla grup odbiorców wykluczonych społecznie. Szkolenie stanowiło wprowadzenie do pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej o zasadach projektowania, pozowliło na nabycie kompetencji służących dokonywaniu oceny dostępności oraz wprowadzenie do procesu likwidacji powstałych barier.
Uczestnicy podjęli również temat projektowania uniwersalnego w edukacji (Universal Design for Learning – UDL) - przygotowanie do organizacji nauczania, które zakłada m.in. wykorzystanie zróżnicowanych środków dydaktycznych, podniesienie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie planowania zajęć dydaktycznych w myśl projektowania uniwersalnego.
Następne szkolenia dla nauczycieli akademickich planowane są już w styczniu 2026 r. i będą z zakresu rozwoju świadomości i umiejętności na rzecz zielonej transformacji.
Źródło finansowania: Projekt „Wind & Energy – kształcimy zgodnie z potrzebami gospodarki i rynku pracy”, Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (FERS).