Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

W dniach 16-18 października 2013 odbyła się w Świnoujściu XV Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Inżynieria Ruchu Morskiego - MTE 2013.

Celem konferencji była prezentacja wyników prac badawczych i rozwojowych, zarówno teoretycznych jak i aplikacyjnych w zakresie:

  • bezpieczeństwa i niezawodności systemów transportowych,
  • systemów zarządzania bezpieczeństwem w transporcie,
  • problemów transportu LNG droga morską oraz eksploatacji statków napędzanych LNG,
  • szacowania ryzyka w systemach transportowych,
  • bezpieczeństwa żeglugi i transportu,
  • nawigacji morskiej, pilotażowej i pogodowej
  • inżynierii ruchu morskiego
  • meteorologii i oceanografii nautycznej
  • satelitarnych systemów nawigacyjnych,
  • systemów pozycjonowania, i kartografii morskiej,
  • geomatyki i aplikacji GIS
  • telematyki w transporcie
  • metod symulacyjnych,
  • manewrowania i hydrodynamiki statku,
  • edukacji morskiej,
  • VTS, SAR, etc.

Podczas konferencji przedstawiono kilkadziesiąt prac badawczych i rozwojowych. Autorzy mieli możliwość wymiany informacji i wyników badań naukowych biorąc udział w 7 sesjach naukowych. Największym zainteresowaniem cieszyły się sesje plenarne, na których zaprezentowano wyniki badań z polskich ośrodków naukowych, a także z Niemiec, Słowenii i Litwy.
Jedna z sesji poświęcona była technologiom związanym z wykorzystaniem LNG w rejonie południowego Morza Bałtyckiego. Główny nacisk położony był na zastosowanie LNG jako paliwa używanego na statkach w związku z wejściem w życie w 2015 r. regulacji znacznie obniżających dopuszczalne granice zawartości siarki w paliwach.

Uczestnictwo w konferencji umożliwiło naukowcom z kraju i zagranicy zapoznanie się z najnowszymi wynikami badań, analizami ryzyka, systemami, metodami określania optymalnego poziomu bezpieczeństwa, metodami symulacyjnymi itp. Dodatkową atrakcją była wizyta na nowobudowanym Terminalu LNG, podczas której możliwe było zapoznanie z infrastrukturą terminalu i Portu Zewnętrznego w Świnoujściu.

Konferencja dofinansowana została przez Urząd Województwa Zachodniopomorskiego oraz ze środków projektu Martech_LNG

 

 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę