Akademia Morska w Szczecinie zorganizowała pod patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ogólnopolski konkurs informatyczny - „Interaktywny produkt IT”.
Gala wręczenia nagród oraz ogłoszenie wyników konkursu odbyły się 25 stycznia 2013 r. podczas uroczystego podsumowania rozwoju branży IT w roku 2012 organizowanego przez Technopark Pomerania we współpracy ze Stowarzyszeniem Klaster ICT Pomorze Zachodnie.
Konkurs adresowany był do uczniów szkół ponadgimnazjalnych – mogli wziąć w nim udział pasjonaci, hobbyści, początkujący lub zaawansowani programiści, graficy, pomysłodawcy rozwiązań informatycznych. Wystarczyło zaprojektować dowolne rozwiązanie – produkt IT - z wykorzystaniem nowych technologii, np.: stronę www, grafikę, animację, grę, aplikację, czy prezentację. Prace mogły być przygotowywane indywidualnie lub zespołowo. Liczyła się kreatywność, wyobraźnia, łamanie schematów, nieszablonowe myślenie.
W pierwszej edycji konkursu wpłynęło blisko 300 projektów z całej Polski. Bardzo często były to prace bardzo zaawansowane i złożone, które są bliskie komercyjnego wdrożenia. Były to przede wszystkim gry, aplikacje internetowe, aplikacje mobilne, animacje, strony www.
„Interaktywny produkt IT” to nowatorska w skali kraju inicjatywa, otwierająca nowe możliwości dla młodych twórców i pasjonatów nowoczesnych technologii, tym różni się od tradycyjnych konkursów, że stawia nie tylko na wiedzę, ale przede wszystkim na umiejętności – mówi dr Piotr Borkowski z Akademii Morskiej w Szczecinie, koordynator i organizator konkursu - Dzięki jego wysokiemu poziomowi i dużemu zainteresowaniu realizuje się cel konkursu, którym jest promocja polskich talentów informatycznych i dostrzeżenie ich przez firmy z branży IT – naszych partnerów konkursu.
Pierwsze miejsce zajęli Marcin Łuszkiewicz i Kacper Żuk z I LO im. Bolesława Krzywoustego w Słupsku - stworzyli interaktywny, wirtualny model Układu Słonecznego. wykonany w technologii WebGL i HTML5. Innowacyjność w zastosowaniu nowoczesnych technologii tworzenia stron internetowych, połączona z zaawansowanymi technikami animacji 3D, a także estetyka projektu, zafascynowała jury złożone z przedstawicieli partnerów konkursu oraz pracowników Akademii Morskiej w Szczecinie. Autorzy przenoszą nas w wirtualną przestrzeń naszego układu słonecznego, gdzie z bliska możemy obserwować ruch doskonale odwzorowanych planet i ich księżyców. Za swoją pracę otrzymali możliwość inkubacji produktu w Technoparku Pomerania.
Na podium znalazł się również Krzysztof Niedźwiecki z IX LO w Szczecinie z trójwymiarową minigrą The Haunted School, zaś trzecie miejsce zajął Jakub Kwietko z II LO w Szczecinie z interaktywną aplikacją na smartfona dla zastosowań kibiców Prosto z boiska.
Ogółem nagrodzono 12 projektów, przyznano 19 wyróżnień. Do wygrania były m.in. rejs statkiem, tablet, iPod, czytniki ebook, dostępy do gier on-line. Łączna wartość nagród przekroczyła kwotę 20 000 zł. Przyznano również nagrody szkołom, z których pochodzą autorzy najwyżej ocenionych prac oraz te, z których pochodzi największa liczba projektów konkursowych (m.in. ze Słupska, Szczecina, Andrychowa, Przemyśla) - nagrodą jest roczny abonament na usługę prowadzenia BIP ufundowaną przez NetStream Poland.
Nasza uczelnia realizowała konkurs w partnerstwie z: BTC sp. z o.o., ComAngle Entertainment, Home.pl, Microsoft, NetStream Poland, Technoparkiem Pomerania, Tieto Poland sp. z o.o., Vobis Digital sp. z o.o., Szczecińskim Parkiem Naukowo-Technologicznym. Dziękujemy wszystkim partnerom konkursu!