Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

W środę 03.12.2014 roku przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego Innowatora "Ordo ex Chao" odwiedzili Hasso-Plattner-Institut School of Design Thinking na Universität Potsdam (d-school).

Jest to jedna z najbardziej znanych i przypuszczalnie pierwsza europejska szkoła innowacji ucząca myślenia projektowego. Szkoła, w której “myślenie w stylu out-of-the-box” jest standardem. D-school to jednostka siostrzana do Hasso Platner Institute of Design at Stanford na Uniwersytecie Stanforda. Poczdamska szkoła powstała w 2007 roku przy wsparciu finansowym prof. Hasso Plattnera. Aktualnie d-school kształci ok. 320 studentów. Cykl szkoleniowy realizowany jest w 2 modułach (2 semestry):

  • Basic Track - uczący elementarnych zasad wykorzystania metodyki design thinking (studenci realizują projekt tygodniowy oraz dłuższe 3 i 6 tygodniowe);
  • Advanced Track - zaawansowana metodyka design thinking wykorzystana do realizacji projektów o większej skali ze współudziałem przedsiębiorców, instytucji publicznych oraz organizacji non-profit.

Zajęcia prowadzone są w języku angielskim. Program jest bezpłatny dla studentów uczących się w Niemczech, natomiast studenci z innych krajów ponoszą opłatę za studia. We wspólnych zajęciach uczestniczą studenci z różnych krajów i o różnym profilu zawodowym wypracowując nową jakość i rozwiązując rzeczywiste problemy firm takich jak SAP, Volkswagen. Siemens, Lufthansa itd. Oprócz zajęć dla studentów d-school realizuje specjalny 3 miesięczny program dla specjalistów z różnych branż pn. Professional Track.

Ponadto d-school prowadzi kursy otwarte, realizuje projekty międzynarodowe oraz prowadzi badania w zakresie rozwijania postaw proinnowacyjnych oraz wykorzystania metodyki design thinking w różnych zastosowaniach. W trakcie wizyty studyjnej uczestnicy poznali sposób działania, zarządzania i finansowania jednostki oraz omówili możliwości współpracy przy realizacji projektów naukowych.

 



 

 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę