Zajęcia w uczelniach są zawieszone, od wielu tygodni ze studentami spotykamy się online. Nikt jednak nie mówi, że zakaz wyjazdów oznacza zakaz podróży wirtualnych.
Studenci Informatyki wzięli udział w konferencji na temat wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Laval Virtual World – to trzydniowa (22-24.04) konferencja poświęcona tematyce rozwoju technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, dorocznie organizowana we Francji.
Uczestnicy w procesie rejestracji tworzyli swoje awatary, które stawały się później ich postacią w wirtualnych spotkaniach. Uczestnicy mogli poruszyć m.in. takie tematy, jak budowanie nowych rzeczywistości, interakcje poprzez rozpoznawanie gestów, czy esport to przyszłość sportu, czy jak zaprojektować i zbudować wirtualne muzeum.
Nie zabrakło też specjalistycznej wiedzy, którą podczas paneli warsztatowych i wykładów, dzielili się najważniejsi gracze branży IT z całego świata. Takie spotkanie to także niepowtarzalna okazja do bogatego networkingu i kontaktu z przedstawicielami firm, jakie na co dzień znamy z sieci lub telewizji, a spotkanie z nimi pozostaje raczej w sferze marzeń.
„Tworzenie gier i symulatorów” mgr. inż. Bartosza Muczyńskiego to przykład, jakie korzyści można czerpać z warunków, w których studentom i wykładowcom przyszło teraz się uczyć i pracować. Studenci zainspirowani przez nauczyciela wzięli udział w trzydniowym wydarzeniu, a podczas zajęć dyskutowali o korzyściach i wnioskach z udziału w poszczególnych panelach. To wirtualna okazja, jaka prawdopodobnie nie powtórzyłaby się w realnym świecie. #zostańwdomu ma jednak swoje niewątpliwe plusy.