Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Instytut Inżynierii Ruchu Morskiego AM w Szczecinie wzbogacił się o nowy symulator. Polaris 7.5 - najnowszy sprzęt firmy Kongsberg - umożliwia profesjonalne szkolenia nawigacyjno-radarowe zarówno studentów nawigacji, jak i nawigatorów, którzy chcą podnosić swoje kwalifikacje.

To obecnie najnowocześniejszy tego typu symulator nawigacyjny w Polsce

Podczas oficjalnego otwarcia, które odbyło się 9 lutego 2017 r. w Akademii Morskiej w Szczecinie, możliwości nowoczesnego symulatora poznali zaproszeni goście. Obok władz i pracowników Wydziału Nawigacyjnego AM oraz przedstawicieli firmy Kongsberg, producenta sprzętu, zjawili się przedstawiciele firm związanych z branżą morską oraz dziennikarze, którzy chętnie sprawdzali swoje możliwości w sterowaniu statkiem.

Symulator Polaris 7.5 składa się z konsoli instruktorskiej i czterech mostków nawigacyjnych wiernie odwzorowujących rzeczywisty mostek na prawdziwym statku. Symulacje można prowadzić na 15 modelach akwenów (są to m.in. Cieśniny Duńskie, Cieśnina Gibraltarska, porty w Hamburgu, Szczecinie-Świnoujściu, Kanał Sueski), 20 modelach statków własnych – różnorodnych pod względem typu i wielkości, dodatkowo do dyspozycji jest 30 modeli obiektów wzbogacających różnorodność systemu wizyjnego (jachtów, promów, statków różnych wielkości i przeznaczenia).

Nowoczesny sprzęt pozwala też symulować warunki pogodowe (od mgły, przez opady atmosferyczne po sztormy i burze), obsługę holowania i cumowania, ćwiczenia akcji ratowniczych. Każdy z czterech mostków posiada 120-stopniowy system wizji oraz daje możliwość obserwacji dookólnej symulowanej jednostki. Co istotne – studenci ćwiczący na mostkach mogą się porozumiewać między sobą, ponieważ symulator umożliwia łączność między statkami.

– Ćwiczenia na symulatorze pozwalają zintegrować i zastosować w praktyce umiejętności nabyte przez studentów podczas wcześniejszych lat edukacji. Tutaj studenci mają do dyspozycji pełny zestaw narzędzi nawigacyjnych, takich, jakie spotkają w późniejszej praktyce na statkach – mówił dr inż. Wiesław Juszkiewicz, z-ca dyrektora Instytutu Inżynierii Ruchu Morskiego AM, gospodarz spotkania inaugurującego pracę symulatora Polaris.

Software tego urządzenia to efekt złożonej pracy technologów firmy Kongsberg. Najwyższa jakość grafiki i bardzo wierne odwzorowanie sytuacji, które mogą wydarzyć się w rzeczywistości sprawiają, że szkolenie na tym symulatorze będzie ogromną wartością dla przyszłych nawigatorów.

Warto nadmienić, że nowy symulator to nie tylko nowe możliwości szkoleniowe, ale też wzbogacenie zaplecza badawczego uczelni.





 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę