Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Uczelniane Kolegium Elektorów na zebraniu wyborczym 12.04.2016 r. wybrało na stanowisko rektora Akademii Morskiej w Szczecinie na kadencję 2016-2020 dr. inż., kpt. ż.w. Wojciecha Ślączkę, prof. nadzw. AM

Kadencja 2016-2020 rozpoczyna się 1.09.2016 i kończy 31.08.2020 roku. Gratulujemy rektorowi-elektowi wyboru i życzymy pomyślnej realizacji zamierzeń w przyszłej kadencji.

Dr inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. nadzw. AM


Rektor elekt jest absolwentem Wydziału Nawigacyjnego AM w Szczecinie, po studiach został pracownikiem naszej macierzystej uczelni. W kadencji 2008-2012 był prorektorem ds. morskich, następnie dyrektorem Instytutu Nawigacji Morskiej Wydziału Nawigacyjnego oraz pełnomocnikiem rektora ds. morskich (do chwili obecnej). W 2004 r. powołany został przez Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie na członka komisji egzaminacyjnej ds. kwalifikacji na stanowiska oficerskie, dwa lata później - przez Ministra Gospodarki Morskiej na członka zespołu do Spraw Biało-Czerwonej Bandery.

Podstawowy obszar jego zainteresowań naukowych to:
m.in. modelowanie symulacyjne ruchu statku budowane w oparciu o badania rzeczywiste oraz modelownie ryzyka w transporcie morskich. Jest autorem m.in. metod wymiarowania akwenu w oparciu o teorię ryzyka, metod obliczania skutków awarii występujących w transporcie morskim.

Efekty swoich badań wykorzystywał w licznych projektach naukowo-badawczych dot. inżynierii ruchu morskiego. Szereg z nich zostało wykorzystanych do projektowania akwenów portowych, dróg wodnych i budowli hydrotechnicznych oraz podczas definiowania parametrów techniczno-eksploatacyjnych statków. Jednym z jego głównych osiągnięć o charakterze aplikacyjnym jest zastosowanie teorii ryzyka w modelowaniu akwenu portowego do optymalizacji falochronu osłonowego terminalu LNG w Świnoujściu.

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę