W dniach 30.11 – 03.12 odbyła się w Zakopanem XIX Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu - TRANSCOMP 2015” pod patronatem JM Rektora Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.
W konferencji uczestniczyło ponad 250 naukowców i praktyków z kraju i zagranicy. Akademię Morską w Szczecinie reprezentowała liczna grupa pracowników oraz doktorantów Wydziału Nawigacyjnego – Instytutu Nawigacji Morskiej i Instytutu Technologii Morskich –, którzy przedstawili na sesjach tematycznych referaty oraz postery:
SESJA TRANSPORT MORSKI:
- Anna Anczykowska – Analiza tendencji rozwojowych zintegrowanych mostków nawigacyjnych w aspekcie poprawy bezpieczeństwa eksploatacji statków.
- Patrycja Jerzyło – Modelowanie strumienia ruchu środków transportu śródlądowego w delcie Wisły – analiza dostępnych połączeń transportowych.
- Paulina Sobkowicz – Analiza porównawcza metod wyznaczania szerokości pasa ruchu statku śródlądowego na odcinku prostoliniowym
- Joanna Orymowska – Analiza czynników wpływających na lokalizację budowli typu offshore.
- Monika Hapanionek – Zarządzanie ryzykiem cumowania gazowców LNG poprzez odpowiednią obsługę manewrów cumowania na przykładzie terminalu LNG w Świnoujściu.
- Karolina Pilip – Wpływ projektowanych farm wiatrowych na trasy żeglugowe na południowym Bałtyku.
SESJA LOGISTYKA:
- Ewelina Chłopińska – Europejski rynek terminali LNG spełniających funkcje stacji bunkrowych.
SESJA POSTEROWA TRANSPORT MORSKI:
- Zbigniew Pietrzykowski, Piotr Wołejsza – Nawigacyjny system wspomagania decyzji (NAVDEC) w zapobieganiu kolizji na morzu.
- Zbigniew Pietrzykowski, Sylwia Mielniczuk, Paulina Hatłas – Trajektoria ruchu statku w procesie bezpiecznego prowadzenia statku po akwenie otwartym.
- Dorota Łozowicka, Magdalena Kaup– Aspekty bezpieczeństwa transportu wodnego śródlądowego w Polsce.
- Magdalena Kaup, Dorota Łozowicka - Znaczenie i wpływ analiz przyczynowo – skutkowych na poprawę bezpieczeństwa pasażerskiej żeglugi śródlądowej.
- Paweł Chorab – Zmiany ramienia prostującego w zjawisku czystej utraty stateczności statku na fali.
Oprócz wyżej wymienionych, w konferencji wzięli udział także przedstawiciele Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego Transportu. Wszystkie zaprezentowane przez naszych pracowników zagadnienia spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników konferencji.