Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

W dniach 30.11 – 03.12 odbyła się w Zakopanem XIX Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Komputerowe Systemy Wspomagania Nauki, Przemysłu i Transportu - TRANSCOMP 2015” pod patronatem JM Rektora Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.

W konferencji uczestniczyło ponad 250 naukowców i praktyków z kraju i zagranicy. Akademię Morską w Szczecinie reprezentowała liczna grupa pracowników oraz doktorantów Wydziału Nawigacyjnego – Instytutu Nawigacji Morskiej i Instytutu Technologii Morskich –, którzy przedstawili na sesjach tematycznych referaty oraz postery:

SESJA TRANSPORT MORSKI:

  • Anna AnczykowskaAnaliza tendencji rozwojowych zintegrowanych mostków nawigacyjnych w aspekcie poprawy bezpieczeństwa eksploatacji statków.
  • Patrycja JerzyłoModelowanie strumienia ruchu środków transportu śródlądowego w delcie Wisły – analiza dostępnych połączeń transportowych.
  • Paulina SobkowiczAnaliza porównawcza metod wyznaczania szerokości pasa ruchu statku śródlądowego na odcinku prostoliniowym
  • Joanna OrymowskaAnaliza czynników wpływających na lokalizację budowli typu offshore.
  • Monika HapanionekZarządzanie ryzykiem cumowania gazowców LNG poprzez odpowiednią obsługę manewrów cumowania na przykładzie terminalu LNG w Świnoujściu.
  • Karolina PilipWpływ projektowanych farm wiatrowych na trasy żeglugowe na południowym Bałtyku.

SESJA LOGISTYKA:

  • Ewelina Chłopińska – Europejski rynek terminali LNG spełniających funkcje stacji bunkrowych.

SESJA POSTEROWA TRANSPORT MORSKI:

  • Zbigniew Pietrzykowski, Piotr Wołejsza Nawigacyjny system wspomagania decyzji (NAVDEC) w zapobieganiu kolizji na morzu.
  • Zbigniew Pietrzykowski, Sylwia Mielniczuk, Paulina HatłasTrajektoria ruchu statku w procesie bezpiecznego prowadzenia statku po akwenie otwartym.
  • Dorota Łozowicka, Magdalena KaupAspekty bezpieczeństwa transportu wodnego śródlądowego w Polsce.
  • Magdalena Kaup, Dorota Łozowicka - Znaczenie i wpływ analiz przyczynowo – skutkowych na poprawę bezpieczeństwa pasażerskiej żeglugi śródlądowej.
  • Paweł ChorabZmiany ramienia prostującego w zjawisku czystej utraty stateczności statku na fali.

Oprócz wyżej wymienionych, w konferencji wzięli udział także przedstawiciele Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego Transportu. Wszystkie zaprezentowane przez naszych pracowników zagadnienia spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników konferencji.

 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę