Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Finał 4. edycji Szkolnego Konkursu Programistycznego „SCI++” organizowanego przez Technikum Informatyczne SCI odbył się w murach Uczelni. Zakwalifikowało się 10 prac.

Najlepsi z najlepszych

W środę, 24 maja, w auli Politechniki Morskiej w Szczecinie odbył się finał konkursu organizowanego przez Technikum Informatyczne SCI podczas którego uczestnicy zaprezentowali, aż 10 różnych prac. Z uwagi na bardzo szeroki wachlarz zainteresowań, już na etapie preselekcji, uwtorzono trzy podstawowe grupy projektowe: aplikacja, gra oraz urządzenie.
W pierwszej kategorii do finału zakwalifikowały się: 
  •  TRACKME - aplikacja do śledzenia postępów w ćwiczeniach na siłowni, w domu.
  • CASHFLOW - aplikacja do kontroli wydatków oraz ich segregowania.
  • DIRECTME - system informatyczny umożliwiający zarządzanie spedycją.
W kategorii gra o zwycięztwo zawalczą następujące projekty:
  •  DVALLOC - gra zręcznościowa akcji 2D gatunku metroidvania.
  • WAR OF GODS - turowa gra 2D o bogach słowiańskich.
  •  INTIMIDATED - gra 3D typu horror z elementami gier logicznych i łamigłówek.
  •  PYTHON DEFENCE - pikselowa gra 2D wykorzystująca umiejętności programowania w języku Python. 
  • STAR WARS: FILE-27 - Gra akcji 3D osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen.
W przypadku urządzeń zakwalifikowały się dwie prace:
  • AIRBOY 2.0 - przenośna konsola przeznaczona do nauki programowania gier i podstawam elektroniki.
  • MIX-R - programowalne urządzenie, które pozwala na sterowanie dźwiękiem i funkcjami komputera.

Znamy zwycięzców! 

W gronie jury zasiedli przedstawiciele szczecińskich uczelni, instytucji, firm z branży IT oraz uczniowie. Wybór zwycięzców nie był łatwym zadaniem, a uczestnicy otrzymali wiele wyróżnień od partnerów wydarzenia.
Zwycięskie prace to: DIRECTME - aplikacja stworzona przez Julię Korzekwę i Michała Chruścielskiego, MIX-R - urządzenie Kacpra Zawady i Mikołaja Dudy oraz gra DVALLOC, której autorami są Dawid Orzechowski, Jan Borowiak, Jakub Barcicki, Dawid Krysiak. Każdy zespół, który stał za zwycięską pracą otrzymał bon podarunkowy o wartości 1000 zł oraz dyplom pamiątkowy.

Gratulujemy!

Zdjęcie grupowe laureatów konkursu IT w SCI na Politechnice Morskiej
 Zdjęcie grupowe laureatów konkursu IT w SCI na Politechnice Morskiej.

Organizatorzy o konkursie

Dyrektor Technikum Informatycznego SCI Alicja Kwiatek oraz Kierownik Kształcenia Praktycznego i członek komitetu organizacyjnego Adam Czarniawski podkreślają, że bardzo ważnym zagadnieniem w pracy szkoły zawodowej jest kształcenie poprzez metodę projektów, stąd pomysł na organizację konkursu. Dyrektor placówki zwraca uwagę na fakt, że uczniowie oprócz nagród materialnych, mogą również uzyskać propozycje współpracy:

Przedstawiciele biznesu i firmy IT już dzisiaj widząc możliwości i wiedzę naszych uczniów, zapraszają na staże czy praktyki do swoich zakładów. Dla nas jako organizatorów wydarzenia największą nagrodą jest zaszczytne grono jury i osób, które odpowiedziały na nasze zaproszenie. Jesteśmy zaszczyceni, że kolejny rok możemy gościć w murach Politechniki Morskiej.

Konkurs z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem i choć jest adresowany jedynie do uczniów Technikum Informatycznego SCI to prac wiąż przybywa.

W finale mamy 10 projektów z 20 ostatecznie złożonych pod koniec kwietnia. Warto jednak podkreślić, że na początkowych etapach zgłoszono do nas 60 projektów, jednak nie każdy zespół zdecydował się na złożenie gotowego materiału lub po prostu nie ukończył projektu – mówi Adam Czarniawski.

Do finału przeszło 33 uczestników z 10 zespołów prezentujących innowacyjne projekty w 3 różnych kategoriach.


 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę