Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Akademia Morska w Szczecinie podpisała porozumienie o współpracy z Henrykowskim Stowarzyszeniem w Siemczynie.

Sygnatariuszami porozumienia są wiceprezes Stowarzyszenia i właściciel Pałacu Siemczyno – Bogdan Andziak oraz JM Rektor dr hab. inż. kpt. ż.w. Wojciech Ślączka, prof. AMS.
W spotkaniu udział wzięli współpracujący ze Stowarzyszeniem – dr inż. Grzegorz Stępień, mgr inż. Kamil Borczyk oraz mgr inż. Roman Hałaburda – współautorzy prac, które powstały dotychczas dla Pałacu w Siemczynie.

Obecnie działa tam powołane przez Stowarzyszenie Interaktywne Muzeum Baroku w Pałacu w Siemczyno. Muzeum zostało zgłoszone przez Gminę Czaplinek do konkursu Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, podczas którego uznano je Najlepszym Produktem Turystycznym Pomorza Zachodniego 2019 roku.

Skanowanie laserowe- już się rozpoczęło

W ostatnich latach z Pałacem współpracowali bowiem nasi geodeci z Koła Naukowego Geodezji i Kartografii „METIRI”. Obecne porozumienie ma tę współpracę rozszerzyć i nadać jej nowe kierunki. Na jego mocy, będziemy w przyszłości wspólnie aplikować w projektach, polegających na opracowaniu zabytków w 3D oraz w systemach wirtualnej rzeczywistości.

To właśnie nasi studenci oraz naukowcy odbyli już szereg prac w okolicach Czaplinka, a efekt ich działań – skanowania laserowego – posłużył do prac architektonicznych projektu Muzeum.

Przedmiotem zainteresowania młodych naukowców był wówczas kompleks pałacowo-folwarczny. Kompleks to prawie 300-letni pałac barokowy z otaczającym go terenem parkowo-rekreacyjnym. Podczas prac w Siemczynie, członkowie koła mogli zyskać doświadczenie i sprawności w obsługiwaniu instrumentów, a w efekcie nabyć wiedzę w obszarze szeroko rozumianych zagadnień geodezyjnych.

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę