Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

Projekt Akademia Przyszłości rozpoczyna się 1 września 2019 r. i trwać będzie przez 4 lata. Kierownikiem projektu jest dr inż. Łukasz Nozdrzykowski, a kwota dofinansowania to 4 209 494, 28 zł.

ZADANIA przewidziane w projekcie to:

  1. Utworzenie nowego kierunku II stopnia OCEANOTECHNIKA (koordynatorem jest prof. dr hab. inż. T. Szelangiewicz). Budżet zadania: 664 861, 21zł Program studiów został opracowany tak, aby zapewnić studentom poznanie szerokich podstaw wiedzy z projektowania i budowy różnych obiektów pływających (m.in. statki transportowe, jednostki offshore, jachty żaglowe i motorowe, aparaty podwodne) a także modelowania matematycznego i optymalizacji w projektowaniu oraz symulacji właściwości obiektów pływających w środowisku morskim. Wszystkie zajęcia zostały tak przygotowane, aby przy ich realizacji, każdy, bez względu na płeć lub niepełnosprawność, miał równe szanse przy ich wykonywaniu. Na kierunku zaplanowano moduł przedmiotów obieralnych umożliwiający wybór specjalności dyplomowej w zakresie projektowania i budowy:
    • okrętów,
    • jachtów,
    • obiektów offshore,
    • obiektów podwodnych

    W ramach zadania zostanie zakupione:

    • oprogramowanie Statistica. Oprogramowanie będzie wykorzystywane do prowadzenia analiz statystycznych różnych parametrów technicznych statku. Przedmiotem analiz będą m.in. parametry projektowe statku, charakterystyki oporowo napędowe oraz właściwości techniczne takie jak np. stateczność, wytrzymałość czy też właściwości morskie
    • oprogramowanie Navis do symulowania i badania parametrów eksploatacyjnych obiektów pływających w rzeczywistych warunkach pogodowych. Wyniki tych analiz wykorzystywane są do projektowania statków i ich optymalizacji.
    • oprogramowanie Ansys Fluent do modelowania i badania właściwości oporowo-napędowych jednostek pływających metodą CFD. Program Fluent służy do modelowania komputerowego wielu zjawisk fizycznych, w tym przypadku do modelowania opływu wodą kadłuba jednostki pływającej lub powietrzem nadwodnej części kadłuba (nadbudówki).
    • wyposażenie laboratorium modelowania matematycznego i optymalizacji parametrów projektowych jednostek pływających: 17 komputerów z monitorami
    • podręczniki do biblioteki.
    •  
  2. Utworzenie na kierunku informatyka I stopnia nowej specjalności PROGRAMOWANIE SYSTEMÓW MULTIMEDIALNYCH (koordynatorem jest dr inż. Ł. Nozdrzykowski). Budżet zadania: 635 095, 92 zł Umiejętności specjalistów branży ICT posiadających doświadczenie w tworzeniu inteligentnych symulatorów i gier z zastosowaniem VR oraz posiadających umiejętność pracy zespołowej i stosowania zwinnych metod wytwarzania oprogramowania doskonale wpisuje się w trendy rozwojowe branży informatycznej. Celem zadania jest stworzenie programu nauczania wraz ze sprzętem i oprogramowaniem pozwalającym na realizację projektów z programowania inteligentnych symulatorów i gier z zastosowaniem nowoczesnych technik multimedialnych i technik związanych z VR, AI oraz Cyberbezpieczeństwem, interfejsami człowiek-maszyna czy wirtualnymi asystentami, IoT oraz zwinnych metodyk wytwarzania oprogramowania typu Scrum. Zajęcia prowadzone będą w salach AM. W ramach zadania zbudowane zostanie laboratorium Programowania Systemów Multimedialnych i VR w sali 265. Sala zostanie podzielona na sekcje: grafiki, dźwięku, programowania silników graficznych, Internetu Rzeczy oraz inteligentnych systemów śledzenia człowieka. Na wszystkich stanowiskach zostanie zainstalowane takie samo oprogramowanie do ich nauczania, zaś w sekcjach odpowiedni sprzęt współpracujący z zakupionym oprogramowaniem do realizacji złożonych projektów informatycznych. Dodatkowo w sali zostanie zainstalowane zaawansowane oprogramowanie do prowadzenia projektów w zespołach deweloperskich. Dwa cele główne to: dydaktyka z zakresu programowania systemów multimedialnych oraz prowadzenie złożonych projektów w metodykach zwinnych wspomaganych nowoczesnym sprzętem. Zakupy obejmują:
    • okulary wirtualnej rzeczywistości HTC Vive Pro Full Kit lub pokrewne (2 sztuki)
    • sekcja grafiki: 3 tablety graficzne z piórem i ekranem (Wacom Cintiq 13HD), 3 konsole graficznej Loupedeck
    • sekcja dźwięku: stacje robocze MPC (Akai MPC Touch), procesory: sygnałowy, efektów, psychoakustyczny, korektor graficzny, głośniki studyjne, klawiatury kompatybilne z oprogramowaniem (Logic FL Studio Astra)
    • System przechwytywania ruchu i inteligentnego śledzenia: 3 kontrolery śledzenia wzroku (Tobii Eye Tracker 4C), rękawice VR (Manus VR), czytnik fal mózgowych (Muse InteraXon)
    • sekcja Internetu Rzeczy: minikomputery UP, tagi NFC, żetony beacon itp
    • dwa ekrany 55 cali UltraHD do prezentowania prac i zarządzania projektami
    • słuchawki z mikrofonem: 17 sztuk
    • oprogramowanie do całej sali:
      • Adobe Lightroom lub Aurora HDR
      • CorelDRAW
      • Sony Vegas Pro lub podobne
      • FL Studio Producer Edition
      • oprogramowanie z zakresu zarządzania projektami JIRA Software z dodatkami: Confluence, TeamCalendars, Bitbucket i inne
      • Intel System Studio Prodessional Edition do analizowania systemów IoT i badania, w tym wydajności oraz efektywności
      • TestComplete jako jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do automatyzacji procesu testowania aplikacji: webowych, mobilnych i typu desktop z możliwością pisanai skryptów w językach JavaScript, Python, VBScript, JScript, C++ oraz C#.
    • zakupione zostaną także odpowiednie podręczniki do biblioteki
    •  
  3. Utworzenie na kierunku logistyka I stopnia nowej specjalności LOGISTYKA TURYSTYKI WODNEJ (koordynatorem jest dr inż. A. Łapko). Budżet zadania: 177 058, 74zł Na całym świecie widoczny jest wzrost zainteresowania różnymi formami turystyki wodnej. Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury i dostępności wykwalifikowanych kadr będzie sprzyjać zwiększeniu międzynarodowego ruchu turystycznego związanego w Polsce z tą branżą. Specjalność jest unikatowa w skali kraju. Realizowany program zapewni studentom wiedzę o trendach z zakresu turystyki wodnej, budowy jednostek pływających, marin, portów i terminali pasażerskich oraz umiejętności zarządzania przedsiębiorstwami związanymi z turystyką wodną. Zakres wiedzy, umiejętności i kompetencje zdobyte podczas studiów pozwolą absolwentom na podjęcie pracy zgodnej z ich zainteresowaniami. Zajęcia zostały przygotowane w sposób zapewniający równość szans ich realizacji bez względu na płeć, rodzaj czy stopień niepełnosprawności. W ramach zadania zostaną zakupione:
    • System rezerwacyjny N-Sykon. Oprogramowanie zostanie wykorzystane na zajęciach z Podstaw turystyki wodnej. Umożliwia ono tworzenie profesjonalnych ofert turystycznych, daje m.in. możliwość rozliczeń z agentami i kontrahentami, kalkulacji cen i rejestrację rezerwacji.
    • CRM dla Agenta - oprogramowanie zostanie wykorzystane za zajęciach z Logistyki usług turystycznych, umożliwia ono tworzenie baz danych klientów, prowadzenie korespondencji mailowej z klientami, zarządzanie rezerwacjami a także prowadzenie baz pracowników i touroperatorów. Przygotowuje studentów do pracy i współpracy z biurami podróży oraz touroperatorami.
    • Oprogramowanie Vision Traffic Suite - pakiet akademicki (PTV Visum, PTV Vissim, PTV Vistro). Oprogramowanie umożliwia ono projektowanie i symulację ruchu pojazdów i pieszych, a także weryfikację założeń projektowych.
    • Oprogramowanie RM-WIN: Budowa i eksploatacja statków śródlądowych i jachtów wiąże się ściśle z analizami wytrzymałościowymi na całym etapie kształcenia. Analizy wytrzymałościowe są prowadzone zarówno na etapie budowy jak również podczas eksploatacji statków i jachtów.
    • Oprogramowanie Graitec Advance Design: Program Graitec Advance Design będzie wykorzystywany na kolejnym etapie kształcenia w zakresie przedmiotu Budowa i eksploatacja statków pasażerskich i jachtów. Jest to kompleksowy system do analizy konstrukcyjnych
    • Kombinezony symulujące odczucia wieku starczego (2 sztuki). Zostaną wykorzystane na zajęciach z Infrastruktury turystycznej po to by uświadomić absolwentom specjalności LTW - przyszłym menadżerom przedsiębiorstw turystycznych i innych organizacji związanych z sektorem turystycznym, jakie problemy w standardowych obiektach turystycznych mogą napotykać osoby starsze i inne z ograniczeniami ruchu.
    • zakupione zostaną także podręczniki do biblioteki
    •  
  4. STAŻE dla STUDENTÓW kierunku zarządzanie – 5 staży w 2023 roku (koordynator nie został wyznaczony). Budżet zadania: 54 366, 00 zł Staże realizowane będą w 2023 roku i obejmą łącznie 5 studentów Wydziału Inżynieryjno Ekonomicznego Transportu z kierunku Zarządzanie, tj. min. 20% liczby studentów na kierunku. Każdy staż trwać będzie 3 miesiące po 120 godzin miesięcznie i min. 20 godzin tygodniowo. Wsparciem objęci zostaną studenci, którym podczas podpisywania umów pozostanie mniej niż jeden semestr do zakończenia studiów I stopnia. Zatem są to studenci, którym do zakończenia studiów pozostały maksymalnie 4 semestry. AM zapewni dla uczestników projektu
    • wynagrodzenie wypłacane za realizację stażu,
    • zwrot kosztów zakwaterowania poza miejscem zamieszkania,
    • ryczałt na pokrycie kosztów utrzymania poza miejscem zamieszkania,
    • ubezpieczenie NNW,
    • pokrycie kosztów komunikacji miejskiej / komunikacji publicznej,
    • pokrycie kosztów badań lekarskich niezbędnych przed podjęciem stażu
    Pracodawcy zapewnią dla stażysty stanowisko pracy i opiekuna stażu (pracownik z min. 3 letnim stażem pracy), który będzie nadzorować pracę. W przypadku osób z niepełnosprawnościami staż odbywać się będzie w miejscu dostosowanym do ich potrzeb.
  5. INFORMATYZACJA UCZELNI (koordynatorem jest mgr inż. Ł. Warlikowski). Budżet zadania: 2 129 047,95zł Projekt zakłada wdrożenie i rozbudowę unikatowego zbioru systemów informatycznych dedykowanych zarządzaniu głównymi procesami Uczelni, procesem dydaktycznym oraz usprawnieniu współpracy pomiędzy pracownikami oraz studentami, m.in. wdrożenie systemów do planowania zajęć, aplikacji mobilnych do już istniejących systemów oraz zintegrowanego procesowo systemu Intranetu. W ramach projektu zaplanowano wdrożenie nowoczesnych rozwiązań IT w następujących obszarach:
    • ZARZĄDZANIE ZASOBAMI I PLANOWANIEM ZAJĘĆ - Stworzenie systemu do planowania zajęć dydaktycznych, który usprawni proces układania planów zajęć dla studentów Uczelni. Wymieniony system musi być zintegrowany z uczelnianym systemem do obsługi dydaktyki.
    • ZARZĄDZANIE PROCESAMI DYDAKTYCZNYMI ORAZ E-LEARNING - Zmodernizowanie systemu Wirtualna Uczelnia poprzez stworzenie aplikacji mobilnej, mającej na celu usprawnienie komunikacji ze studentami i nauczycielami w zakresie łatwego dostępu do najważniejszych i aktualnych danych. Umożliwienie świadczenia usług poprzez zastosowanie e-learningu, rozwinięcie współpracy z pracodawcami poprzez zastosowanie technologii wideokonferencji oraz uatrakcyjnienie oferowanych usług edukacyjnych.
    • ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ I PROCESAMI WEWNĘTRZNYMI - Stworzenie portalu Intranet w celu dostarczenia nowoczesnego narzędzia usprawniającego zarządzanie projektami w dydaktyce, agregującego dostęp do informacji o najważniejszych wydarzeniach, ważnych dokumentów, nowych procedurach oraz zapewniającego integrację pracowników.
    • ZARZĄDZANIE PROCESEM EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA OPROGRAMOWANIA - Stworzenie sytemu do zarządzania zasobami oprogramowania w celu skutecznego planowania dystrybucji licencji dla obszaru dydaktyki oraz optymalizacji wydatków zakupowych do celów dydaktycznych.
    • Wdrożenie dydaktycznego systemu MatLab do wykonywania obliczeń inżynierskich, oraz do tworzenia złożonych symulacji komputerowych w procesie dydaktycznym dla studentów i pracowników dydaktycznych AM.
    • Rozbudowa głównej macierzy danych AM w dyski SSD

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę