3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1992 roku.
W ostatnich latach działania na rzecz pełnej realizacji praw osób z niepełnosprawnościami są podejmowane w coraz szerszym zakresie, głównie wskutek przyjętych ustaw z 2019 roku:
W uczelni został powołany koordynator ds. dostępności oraz koordynator ds. osób z niepełnosprawnościami, po to, aby usprawnić procesy dostosowywania uczelni do potrzeb wszystkich studentów, a szczególnie osób z niepełnosprawnościami. Politechnika realizuje także projekty mające na celu zwiększenie zakresu dostępności oraz świadomości społeczności akademickiej. Jednym z nich jest projekt „Akademia dostępności”, w ramach, którego w Uczelni powstało Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, a kolejnym jest projekt „Asystent studenta z ASD”.
Dzięki wielu inicjatywom i aktywnościom takim jak wsparcie psychologa czy tłumacza języka migowego przełamujemy bariery jak chociażby bariera językowa, aktywizujemy studentów i uświadamiamy pracowników.
Uczelnia dostępna jest dla nas priorytetem!
- o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów, mających na celu wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami.
Projekty PM wyrównują szanse
Pracownicy Politechniki Morskiej w Szczecinie dokładają starań, aby wyrównać szanse edukacyjne wszystkim studentom m.in. poprzez dostosowywanie stron internetowych, przygotowywanie materiałów dydaktycznych, organizowanie szkoleń świadomościowych.W uczelni został powołany koordynator ds. dostępności oraz koordynator ds. osób z niepełnosprawnościami, po to, aby usprawnić procesy dostosowywania uczelni do potrzeb wszystkich studentów, a szczególnie osób z niepełnosprawnościami. Politechnika realizuje także projekty mające na celu zwiększenie zakresu dostępności oraz świadomości społeczności akademickiej. Jednym z nich jest projekt „Akademia dostępności”, w ramach, którego w Uczelni powstało Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, a kolejnym jest projekt „Asystent studenta z ASD”.
Dzięki wielu inicjatywom i aktywnościom takim jak wsparcie psychologa czy tłumacza języka migowego przełamujemy bariery jak chociażby bariera językowa, aktywizujemy studentów i uświadamiamy pracowników.
Uczelnia dostępna jest dla nas priorytetem!