W ramach programu Interreg Baltic Sea Region 2021-2027 otwarte są równolegle dwa nabory - na "małe" projekty (small projects) oraz "właściwe" projekty (core projects)
Interreg Baltic Sea Region 2021-2027 - małe projekty - nabór do 26 stycznia 2023
- W ramach programu dostępne są cztery priorytety na projekty dot. błękitnego rozwoju, zrównoważonego korzystania z wody, ochrony środowiska czy innowacyjnego społeczeństwa.
- Aplikować można o środki na projekty realizowane w międzynarodowym konsorcjum zbudowanym z minimum 3 partnerów pochodzących z krajów uczestniczących w programie.
- Dofinansowanie działań ze środków UE na poziomie 80% kosztów kwalifikowalnych.
- W nowym programie Baltic Sea Region wprowadzono nowość w postaci małych projektów, które charakteryzują się mniejszym budżetem (do 500 tys. EUR na konsorcjum), krótszym okresem realizacji (do 24 miesięcy) oraz uproszczoną formą rozliczania wydatków. Ponadto w małych projektach planuje się tylko 1 pakiet roboczy.
- W budżecie projektu można ująć koszty dot. przygotowania projektu, koszty wynagrodzeń (rozliczane wg stawki godzinowej 92 zł) oraz inne koszty (rozliczane ryczałtem - 40% wartości wynagrodzeń).
- Przed złożeniem właściwego wniosku obowiązuje etap konsultacji koncepcji projektu - do 5 stycznia 2023..
Interreg Baltic Sea Region 2021-2027 - główne projekty - nabór do 14 marca 2023
- W ramach programu dostępne są cztery priorytety na projekty dot. błękitnego rozwoju, zrównoważonego korzystania z wody, ochrony środowiska czy innowacyjnego społeczeństwa.
- Aplikować można o środki na projekty realizowane w międzynarodowym konsorcjum zbudowanym z minimum 3 partnerów pochodzących z krajów uczestniczących w programie.
- Dofinansowanie działań ze środków UE na poziomie 80% kosztów kwalifikowalnych.
- Drugim rodzajem projektów realizowanych w nowym programie Baltic Sea Region są projekty główne (core), których formuła jest podobna, do projektów realizowanych w poprzedniej edycji.
- Brak górnej granicy budżetu, okres realizacji do 36 miesięcy
- W budżecie projektu można ująć 7 kategorii kosztów: 0. koszty przygotowania projektu, 1.koszty personelu, 2.koszty biura i administracji, 3. koszty podróży i zakwaterowania - te kategorie rozliczane są w formie ryczałtu (tj. bez rachunków) oraz 4. usługi zewnętrzne, 5. wyposażenie, 6. infrastruktura i roboty (rozliczane na podstawie rzeczywistych wydatków i rachunków).
- Przed złożeniem właściwego wniosku obowiązuje etap konsultacji koncepcji projektu - do 14 lutego 2023.