Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

33rd IATEFL Poland International Conference nauczycieli i wykładowców języka angielskiego odbyła się w tym roku w Gdańsku Wrzeszczu.

33rd IATEFL Poland International Conference nauczycieli i wykładowców języka angielskiego odbyła się w dniach 20-22 września w Gdańsku Wrzeszczu. Udział w konferencji wzięła mgr Marzena Gajewy. 

Samo miasto, bardzo zielone, wydaje się być miastem murali na których umieszczono postacie ludzi i bohaterów, który zapadli w pamięci mieszkańcom tej dzielnicy.

Politechnika Gdańska, w której konferencja miała miejsce zajmuje ogromną przestrzeń na której stara architektura styka się z nowoczesną formą i technologią.
W odległości maksymalnie 1000 metrów od budynków uczelni rozsianych jest 13 akademików, mnóstwo barów, pubów i restauracji, w których widać obecność młodych ludzi.

Konferencja opierała się na 3 elementach:

  • AI – jako bardzo pomocne narzędzie w nauce i przyswajaniu języka
  • Potrzebie nauczania na poziomie C1-C2
  • Przesytem elektroniki w procesie nauczania
Jeśli chodzi o AI to podkreślano mocno, że nie zastąpi ona nigdy roli nauczyciela, gdyż jak jeden z prowadzących powiedział: „ komputery są po prostu głupie i nienauczalne”.  Zawsze będą popełniać błędy gdyż nie są w stanie dostrzec niuansów widocznych dla ludzkiego oka.

Wraz z dostępem do materiałów oraz rosnącą liczbą uczniów którzy już w 8 klasie osiągnęli poziom „ First Certificate” coraz częściej spotyka się chętnych, czy to młodzieży czy dorosłych, zainteresowanych zdaniem egzaminu C1-C2, który świadczy o płynnej, niemal ojczystej znajomości języka.

Natomiast po przeprowadzeniu mnóstwa testów porównawczych wyników uczniów/studentów uczących się drogą tradycyjną, papierową z rówieśnikami, którzy polegali głównie na pracy z laptopem, tabletem czy telefonem, okazuje się, że ta pierwsza grupa wypada znacznie lepiej.

 

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę