Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

Godło Polski: orzeł w złotej koronie, ze złotymi szponami i dziobem, zwrócony w prawo logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM Politechnika Morska w Szczecinie

Unia Europejska

w związku z dużym zainteresowaniem Pracowniczymi Planami Kapitałowymi, przekazuję poniższe informacje.

I. Informacja dla pracowników, którzy nie ukończyli 55. roku życia

1. W imieniu wszystkich pracowników, którzy nie ukończyli 55 roku życia a pozostają w zatrudnieniu na dzień 01.01.2021 r., Akademia Morska w Szczecinie z automatu, jako podmiot zatrudniający, zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215 z poń zmian.), zawrze w ich imieniu i na ich rzecz, umowę o prowadzenie PPK.
2. Obowiązkowa wpłata podstawowa, która zostanie naliczona i pobrana przez Uczelnię każdemu Uczestnikowi PPK z jego wynagrodzenia to 2% jego miesięcznego wynagrodzenia brutto.
3. Wpłata podstawowa finansowana przez Uczestnika PPK może wynosić mniej niż 2% miesięcznego wynagrodzenia, ale nie mniej niż 5% wynagrodzenia, jeżeli wynagrodzenie Uczestnika PPK osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu nie przekroczy kwoty odpowiadającej 1,2 -krotności minimalnego wynagrodzenia.
4. Każdy Uczestnik może zadeklarować dodatkową wpłatę do PPK w wysokości do 2% miesięcznego wynagrodzenia brutto.
5. Wszyscy pracownicy, którzy zdecydują się na dokonywanie dodatkowej wpłaty mogą od 18.01.2021 r. składać do Działu Kadr deklaracje na jej finansowanie (DEKLARACJA W ZAKRESIE FINANSOWANIA WPŁAT DODATKOWYCH)
6. Pracownicy, którzy zdecydują się nie przystępować do PPK mogą od 18.01.2021 r. składać w Dziale Kadr swoje deklaracje o nieprzystępowaniu do PPK (DEKLARACJA O REZYGNACJI Z DOKONYWANIA WPŁAT )
7. Procedura wyboru Instytucji finansowej, z którą będzie zawierana umowa o prowadzenie PPK jeszcze trwa.

II. Informacja dla pracowników, którzy ukończyli 55. rok życia i nie ukończyli 70. roku życia

1. Pracownicy, którzy ukończyli 55 rok życia a nie ukończyli 70 roku życia i pozostający w zatrudnieniu na dzień 01.01.2021 r. mają również możliwość złożenia deklaracji o przystąpieniu do PPK a Akademia Morska w Szczecinie na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215 z poń zmian.), jako podmiot zatrudniający zawrze w ich imieniu i na ich rzecz umowę o prowadzenie PPK.
2. Uczelnia zawrze umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osób wymienionych w pkt 1, jeżeli w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień zatrudnienia, pracownik był zatrudniony w uczelni łącznie przez co najmniej 3 miesiące.
3. Obowiązkowa wpłata podstawowa, która zostanie naliczona i pobrana przez Uczelnię każdemu Uczestnikowi PPK z jego wynagrodzenia to 2% miesięcznego wynagrodzenia brutto.
4. Wpłata podstawowa finansowana przez Uczestnika PPK może wynosić mniej niż 2%jego miesięcznego wynagrodzenia, ale nie mniej niż 5% wynagrodzenia, jeżeli wynagrodzenie Uczestnika PPK osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu nie przekroczy kwoty odpowiadającej 1,2 -krotności minimalnego wynagrodzenia.
5. Każdy Uczestnik może zadeklarować dodatkową wpłatę do PPK w wysokości do 2% miesięcznego wynagrodzenia brutto.
6. Pracownicy już w tej chwili zdecydowani i chętni do przystąpienia do PPK mogą od 18.01.2021 r. składać wnioski w tej sprawie do Działu Kadr (WNIOSEK O ZAWARCIE UMOWY O PROWADZENIE PPK (OSOBY W WIEKU 55 DO 70)).

III. Informacja dla pracowników, którzy ukończyli 70. rok życia

Akademia Morska w Szczecinie, jako podmiot zatrudniający, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215 z poń zmian.), informuje osoby zatrudnione, które ukończyły 70. rok życia, że nie zawrze w ich imieniu i na ich rzecz umowy o prowadzenie PPK, nawet na ich wniosek.

IV. Informacje dodatkowe

1. Wypełnione formularze wniosków i deklaracji można wrzucać do skrzyneczki nr 4 Działu Kadr zlokalizowanej w holu głównym na parterze przy AG.
2. O wszystkich możliwych dalszych działaniach będziemy informować w kolejnych komunikatach.
3. Więcej informacji mogą Państwo uzyskać ze strony www.mojeppk.pl
4. Kolejne informacje i komunikaty w tym temacie będą rozsyłane sukcesywnie a dodatkowo będą zamieszczone na stronie AM.

Z poważaniem:
Grażyna Mechta
Kierownik Działu Kadr

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę